نظر به جایگاه تعیین کننده صنعت بیمه کشور در پیشرفت و بهبود اقتصادی مردم و ضرورت توسعه همه جانبه آن در جهت رشد و اعتلا ی کشور لازم است مسایل این صنعت همواره از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و راه کارهای توسعه متناسب آن با آهنگ توسعه کشور شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد. بحران های اقتصادی اخیر دنیا و سیکل های تجاری در نشیب، فضای کسب و کار بسیاری از صنایع را تحت تاثیر قرار داده و در این شرایط بسیاری از بنگاه های اقتصادی با مشکلات متعددی روبرو گشته اند. صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین صنایع در اقتصاد هر کشور با فعالیت های خود اقدام به جریان انداختن بودجه های عظیمی می کندکه می تواند با به کار گیری بهینه این منابع هنگفت مالی تحرکی را در فضای کسب و کار خود ایجاد نماید.
دومین کنفرانس ملی فضای کسب و کار صنعت بیمه کشور با هدف اصلی بررسی مسایل این صنعت توسط پژوهشکده بیمه مرکزی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مرکز توسعه کسب و کار صنعت بیمه و با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می گردد. امید است دستاوردهای این کنفرانس برای ارکان این صنعت مفید واقع شده و زمینه توسعه روزافزون صنعت بیمه کشور را فراهم سازد.
اهداف کنفرانس
توسعه کسب و کارهای پشتیبان صنعت بیمه از طریق برون سپاری با رویکردی تعاملی،علمی،کاربردی و نوآورانه
محورهای کنفرانس
1)ایجاد و گسترش کسب وکارهای پشتیبان در صنعت بیمه
2)نقش کسب وکارهای پشتیبان بیمه ای در توسعه اشتغال
3) نوآوری و کارآفرینی از طریق ایجاد کسب وکارهای پشتیبان در صنعت بیمه
4) تبادل تجارب کاربردی در خصوص مسایل مدیریت و بازاریابی در صنعت بیمه
5) توانمندسازی منابع انسانی از طریق کسب وکارهای پشتیبان
6) بهره مندی از تجارب و پیشرفتهای جهانی در توسعه کسب وکارهای پشتیبان صنعت بیمه
7) تدوین مشوق ها و ابزارهای انگیزشی و حمایتی صنعت بیمه در راستای بهبود فضای کسب وکار بنگاههای ارائه کننده خدمات به صنعت بیمه
8) توسعه ساز و کارهای تعامل بین متقاضیان کسب وکارهای پیرامونی با صنعت بیمه
9) نقش دانشگاه در توسعه کسب و کارهای بیمه ای
10) نقش زیر ساختهای نرم افزاری و سخت افزاری در توسعه کسب وکارهای بیمه ای
11) ایجاد و گسترش موسسات و کسب وکارهای پیرامونی در زمینه های : مدیریت ریسک،ارزیابی خسارات،حقوقی، آکچوئری،داوری،توسعه IT،ارزیابی، حسابرسی،تبلیغاتی،آموزشی،مطالعاتی،پژوهشی،بازاریابی،مشاوره،مدیریت بهره وری، اعتبار سنجی مشتریان، بیمه الکترونیکی
12) نقش انجمنهای علمی،صنفی و حرفه ای در بهبود کسب وکارهای بیمه ای
13) سایر موضوعات مرتبط
نظرات کاربران