شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 31 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,706
بازدید دیروز: 14,379
بازدید کل: 151,561,534
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 85
کاربران حاضر: 85
کدخبر: 18429 زمان ارسال: سه شنبه 28 دی 1400 - 09:13 تعداد بازدید: 473
ابلاغ طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها پس از تایید وزیر علوم

تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم در حال نهایی شدن است و پس از تایید وزیر علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در نشست مشترک با دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و تأکید وزیر علوم بر ارائه راهکاری در این خصوص، معاونت فناوری و نوآوری با کمک سایر بخش‌های وزارت علوم، تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: بر اساس این طرح، از ایجاد اشتغال مبتنی بر دانش که در قالب فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور صورت بگیرد، با استفاده از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان، صندوق پژوهش و فناوری و سایر صندوق های مرتبط مانند صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت خواهد شد.

به نقل از وزارت علوم، دکتر مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نیز با استقبال از تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور گفت: صندوق رفاه دانشجویان آمادگی کامل دارد در چارچوب وظایف خود حداکثر حمایت را از اجرای این طرح به عمل آورد.

دکتر امید رضایی‌فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری نیز در خصوص این طرح گفت: با استفاده از حمایت‌های صندوق رفاه دانشجویان و ابتکار عمل معاونت فناوی و نوآوری وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری طرح دستیار فناوری به صورت آزمایشی جهت توانمندسازی دانشجویان اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت فناوری با همکاری صندوق رفاه دانشجویان در خصوص سایر موارد قابل اجرا از جمله موضوع صندوق‌های حمایت از فناوری، توسعه مراکز کارآفرینی و گرنت‌های توسعه سطح آمادگی فناوری برای سطوح اولیه دانشگاهی را در قالب تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)