شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,956
بازدید دیروز: 34,003
بازدید کل: 151,666,633
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 101
کاربران حاضر: 102
کدخبر: 18379 زمان ارسال: پنجشنبه 02 دی 1400 - 19:34 تعداد بازدید: 949
راه اندازی دانشکده گردشگری در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: فرآیند پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه تهران به گونه‌ای بازطراحی شود که در پذیرش دانشجو هم استاندارها رعایت شود و هم فرآیند پذیرش را تسهیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در نشست شورای دانشگاه تهران در محل تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران، درباره فلسفه اصلاح ساختار در دانشگاه تهران، گفت: لازم است بخشی از فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی که هم‌اکنون در ستاد دانشگاه انجام می‌شود، به دانشکدگان، دانشکده‌های مستقل و گروه‌های آموزشی محول شود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه ماموریت‌هایی از جنس سیاستگذاری، هدایتگری و رویکرد کلان دانشگاه در ستاد دانشگاه انجام می‌شوند، افزود: اولین مفروض در اصلاح ساختار دانشگاه این است که تا جای ممکن، اختیارات باید به سطوح عملیاتی دانشگاه واگذار شوند که مهمترین آنها گروه‌های علمی هستند.
 

یک گام تا عملیاتی شدن ایده راه‌اندازی دانشکده حکمرانی

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به راه‌اندازی دو دانشکده جدید «حکمرانی» و «گردشگری» در دانشگاه تهران، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی دانشکده حکمرانی، پرورش مدیرانی برای کشور است که هم در حوزه تخصصی و فنی خود تسلط داشته باشند و هم اصول و قواعد مدیریتی را بدانند.

وی افزود: پذیرش دانشجو در دانشکده حکمرانی در دو مقطع کارشناسی‌ ارشد و دکتری صورت می‌گیرد. علاوه بر در نظر گرفتن فضای لازم برای راه‌اندازی این دانشکده، تأسیس آن به تصویب کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه تهران رسیده و تصویب نهایی آن در دستور کار اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه قرار دارد.

راه‌اندازی بین‌رشته‌ای‌های گردشگری در دانشگاه تهران

مقیمی درباره راه‌اندازی دانشکده گردشگری نیز اظهار کرد: رشته‌های مختلف بین‌رشته‌ای در حوزه‌های مدیریت، هتلداری، میراث فرهنگی، طبیعت‌گردی و گردشگری اعم از گردشگری مذهبی، گردشگری ورزشی، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی و … در این دانشکده راه‌اندازی خواهند شد.

رئیس دانشگاه تهران در تشریح ضرورت راه‌اندازی دانشکده گردشگری، تاکید کرد: درآمدزایی از گردشگری باید جایگزین فروش نفت شود. ایران در حوزه ظرفیت‌های میراثی، تنوع جغرافیایی، گردشگری و … از بسیاری کشورها جلوتر است اما از نظر صنعت گردشگری و درآمدزایی از آن دارای موقعیت مناسبی نیست. بنابراین در دانشکده گردشگری به دنبال آن هستیم که یک سامانی از نظر علمی و تربیت نیروی متخصص برای این حوزه ایجاد کنیم.

تشکیل کمیسیون تخصصی پردیس‌های خودگردان

مقیمی از ایجاد یک کمیسیون تخصصی مشورتی جدید به کمیسیون‌های شش‌گانه خبر داد و گفت: جنس کار پردیس‌های خودگردان دانشگاه متفاوت است و لازم است بیش از این، نظرات آنها در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه لحاظ شود. برای منسجم و یکپارچه کردن پردیس‌های خودگردان و به‌منظور مدیریت یکپارچه آنها، یک کمیسیون تخصصی مشورتی ویژه آنها تشکیل خواهد شد.

بازنگری فرآیند پذیرش دانشجوی غیرایرانی

مقیمی همچنین در جمع اعضای شورای دانشگاه تهران بر بازنگری در فرآیند پذیرش دانشجوی غیرایرانی تاکید کرد و گفت: فرآیند پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه تهران به گونه‌ای بازطراحی شود که در پذیرش دانشجو هم بر روی استانداردهای علمی دانشگاه تهران محکم بایستیم و هم اینکه فرآیند پذیرش را تسهیل کنیم.
 

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)