شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,541
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,139,749
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 62
کاربران حاضر: 62
کدخبر: 18293 زمان ارسال: شنبه 08 آبان 1400 - 14:08 تعداد بازدید: 622
تاسیس دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران

سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه سلایق سیاسی افراد در انتصاب مدیران دانشگاه برای من مهم نیست، گفت: اخلاق مداری، تجربه، جایگاه علمی، مردم‌داری و معروفیت فرد در دانشگاه از جمله شاخصه‌های مهم من در انتصابات خواهد بود.

دکتر سیدمحمد مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات تاسیس "دانشکده حکمرانی" در دانشگاه تهران اشاره کرد و اظهار کرد: این دانشکده در حقیقت یک مجموعه ای از رشته های مختلف در مدیریت، اقتصاد،علوم اجتماعی، فلسفه، علوم سیاسی، کشاورزی، رشته های فنی و علوم پایه را شامل می شود در واقع این دانشکده یک دانشکده چند رشته ای است که تلاش می کنیم از این ظرفیت برای تقویت رشته های دانشگاهی استفاده  کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش می کنیم در "دانشکده حکمرانی" مدیرانی را پرورش بدهیم که بتوانند در بخش های مختلف کشور مدیریت موثری داشته باشند. در واقع با تاسیس این دانشکده یک نوع نظام مدیریت پروری در میان کارگزاران کشور شکل می گیرد.

سرپرست دانشگاه تهران تاکید کرد: تلاش ما این است در "دانشکده حکمرانی" دانشگاه تهران بتوانیم با برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی کارگزاران موجود در کشور را از نظر علمی تقویت کنیم.

مقیمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تاسیس "دانشکده حکمرانی"در دانشگاه تهران جزو برنامه ها و اولویت های مدیریتی ما است و هنوز اقدام عملیاتی در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: در صورت راه اندازی این دانشکده برای همه سطوح تحصیلی یعنی از دوره کارشناسی تا دکتری دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه تهران در خصوص شاخص های مهم انتصاب مدیران و روسای این دانشگاه اظهار کرد: فرد منتخب باید اولا جایگاه و معروفیت را در دانشگاه تهران داشته باشد. همچنین توان مدیریتی در انتخابم برای مدیر مهم است.

مقیمی افزود: اخلاق مداری، مردم داری و کار راه انداختن نکاتی است که برای جایگاه مدیریتی مسئولان در دانشگاه تهران لازم است این ویژگی به عنوان یکی از مولفه های مدیریتی در انتخاب‌ها مدنظر قرار خواهم داد.

وی تاکید کرد: سلایق سیاسی افراد در انتخابم برای مدیریت در دانشگاه تهران ملاک نیست و من هر جا که مشغول فعالیت بودم بر اساس شاخصه های فوق افراد را انتخاب کرده‌ام.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)