شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,418
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,152,626
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 140
کاربران حاضر: 142
کدخبر: 18205 زمان ارسال: جمعه 19 شهریور 1400 - 17:40 تعداد بازدید: 857
تحصیل بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاهها

وزیر علوم با اشاره به تحصیل بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه های کشور گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در آیین تکریم و معارفه قائم مقام وزیر و رؤسای سابق و جدید مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه ، تحقیقات و فناوری خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم رؤسای دانشگاه‌ها سرمایه‌های نمادین و ارزشمند علمی کشور هستند که مسئولیتی بسیار دشوار را برعهده دارند، ضمن آرزوی سلامتی، به این عزیزان خدا قوت می‌گویم.

وی همچنین با تشکر از زحمات دکتر باقری در حوزه آموزش عالی، افزود: جا به‌جاشدن مدیران در آموزش عالی به معنای ناتوانی نیست بلکه تزریق یک روح و انرژی جدید به سیستم مدیریتی است.

وزیر علوم ادامه داد: آموزش عالی قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشت و اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری دارد که این خودباوری نتیجه زحمات و عمری است که اساتید و اندیشمندان در طول این سال‌ها به خرج داده‌اند.

دکتر زلفی گل با بیان اینکه ما قدردان اساتید، کارکنان، دانشجویان و اندیشمندان کشور هستیم، اظهارکرد: اگر امروز در عرصه‌های علمی دنیا حرفی برای گفتن داریم، قطعاً این دستاوردها، حاصل تولیدات دانشگاهی است.

وی با تاکید بر اینکه جایی که فکر، اندیشه و علم تولید می‌کند، باید در صدر قرار گیرد، گفت: ما باید قدردان کارکنان صف و ستاد به عنوان یاوران علمی و دانشجویان به‌عنوان امیدهای آینده باشیم و اگر این بخش‌ها به صورت مناسب کنار هم قرار بگیرند، توفیقات بسیاری را رقم خواهند زد.

وزیر علوم همچنین در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و علمی دکتر باقری نیز گفت: دکتر باقری انسانی با اخلاق، عاقل، عادل و دارای همه ویژگی‌های یک انسان تمام عیار علمی است لذا انتخاب جایگزین برای ایشان کار بسیار سختی بود و پس از تأمل بسیار، از دکتر سلیمانی که یکی از اساتید و شخصیت‌های برجسته علمی و اجرایی کشور بوده‌اند، تقاضای قبول مسئولیت کردیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی همچنین با تقدیر از زحمات دکتر ممویی مشاور سابق وزیر علوم در امور هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه، اظهارداشت: دکتر ممویی نیز یک انسان با تجربه و با اخلاق بودند که جایگزین ایشان دکتر مهدی بیات یکی از شخصیت‌های نخبه و جوان انتخاب شد که امیدواریم ایشان در کنار بهره‌مندی از تجارب دکتر سلیمانی، در حیطه مسئولیت‌های خود به توفیقات روزافزون دست یابند.

در پایان این مراسم نیز ضمن تقدیر مجدد از دکتر باقری و دکتر ممویی، اهدای حکم به دکتر سلیمانی و دکتر بیات از سوی وزیر علوم صورت گرفت.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)