شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 01 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,676
بازدید دیروز: 25,852
بازدید کل: 151,578,356
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 107
کاربران حاضر: 107
کدخبر: 18135 زمان ارسال: دوشنبه 11 مرداد 1400 - 15:18 تعداد بازدید: 625
دانشجویان کی، کجا و چه واکسنی می زنند

معاون آموزشی وزیر علوم با تشریح مراحل مختلف واکسیناسیون دانشگاهیان به ویژه دانشجویان گفت: نودانشجویان برای ترم آینده در اولویت آموزش حضوری نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکی صدیق در نشست خبری مجازی امروز با اشاره به برنامه واکسیناسیون دانشجویان گفت: واکسیناسیون دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها ابتدا با هدف برگزاری آموزش حضوری دانشگاه‌ها از مهر ماه جاری مطرح شد.

وی با بیان اینکه اگر چه ما تجربه موفقی طی سه ترم اخیر در حوزه آموزش مجازی کسب کردیم افزود: اما برای اینکه آموزش حضوری در دانشگاه‌ها از سر گرفته شود باید ابتدا دانشگاهیان و دانشجویان واکسینه شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه سیاست وزارت علوم این است که اگر شرایط کنترل کرونا طبیعی باشد بخشی از آموزش دانشگاه‌ها از مهر ماه حضوری شود، خاطرنشان کرد: برای این منظور واکسیناسیون دانشگاهیان را از ماه جاری آغاز کردیم و واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در حال حاضر آغاز شده و اسامی آنها را به وزارت بهداشت ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: واکسیناسیون دانشجویان از شهریور ماه آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ای که در نظر داریم ابتدا واکسیناسیون دانشجویان از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می‌شود و این روند تا مهر ماه ادامه دارد. البته فرایند واکسینه کردن ابتدا از دانشجویان ورودی ۹۸ به قبل شروع خواهد بود.

خاکی صدیق همچنین با بیان اینکه دانشجویان تا آذر ماه به طور کامل واکسینه می‌شوند، یاد آورشد: دانشجویان جدیدالورود در بهترین حالت از بهمن ماه می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند. ما حتی اگر تمام دانشجویان را واکسینه کنیم با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌ها باید اتفاق بیفتند آموزش حضوری را نمی‌توانیم برای همه مقاطع و همه دانشجویان داشته باشیم؛ براین اساسبرنامه واکسیناسیون دانشجویان.

وی در خصوص مکان واکسینه کردن دانشجویان نیز افزود: قرار بر این شد دانشجویان در دانشگاه محل تحصیل خود واکسینه شوند، اما با توجه به اینکه برخی دانشجویان غیربومی هستند به همین جهت دانشجویان می‌توانند بر اساس کارت دانشجویی خود در دانشگاه محل زندگی یا مرکز بهداشت شهر خود واکسینه شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره نوع واکسن دانشجویان نیز گفت: نوع واکسن بستگی به شرایط دارد هر واکسنی که موجود باشد از آن واکسن استفاده خواهد شد.

خاکی صدیق با بیان اینکه دانشجویان خارجی باید در کشور خود واکسینه شوند، گفت: این دانشجویان در صورتی که کارت واکسن خود را نشان دهند می‌توانند در کلاس‌های آموزشی حضور داشته باشند و در صورتی که واکسن نزده باشند می‌توانند با هماهنگی‌های لازم در با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل واکسینه های خود را دنبال کنند.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)