شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,162
بازدید دیروز: 20,040
بازدید کل: 151,541,611
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 104
کاربران حاضر: 104
کدخبر: 18130 زمان ارسال: یکشنبه 10 مرداد 1400 - 10:29 تعداد بازدید: 686
مالزی در مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی ارائه می دهد

دولت مالزی در رشته های تحصیلی مختلف در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بورس می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: با توجه به برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی و پیرو مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همتایان دولت مالزی، با اعطای تعدادی بورس متقابل در رشته‌های تحصیلی مختلف در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ موافقت شد.

بر همین اساس و بنا به سیاست‌های اعطایی بورس دولت جمهوری اسلامی ایران علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی: ( https://biasiswa.mohe.gov.my/INTER/index.php) نسبت به ثبت نام اولیه در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) اقدام کنند.

پس از ثبت نام در سامانه فوق‌الذکر، ضروری است متقاضیان از طریق سامانه اطلاع رسانی اداره‌کل بورس و اعزام دانشجویان به آدرس Scholarship.Saorg.ir نسبت به ثبت‌نام در سامانه جامع امور دانشجویان(سجاد Portal.saorg.ir) تا پایان وقت اداری مورخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۱ آگوست ۲۱۲۰ اقدام کنند.

بدیهی است پس از پایان مهلت مقرر به هیچ گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد. این ثبت نام به منزله ثبت نام اولیه می‌باشد و ارزیابی و تأیید نهایی پذیرش متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتخاب متقاضیان برتر بر اساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی‌های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می‌گیرد.

طبق سیاست‌های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده ۳۵ معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۱/‌۰۶/‌۱۳۹۶‬ در خصوص متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را صرفاً محدود به دانشگاه‌های داخل کشور نموده است لذا بورس دولت‌های خارجی شامل دوره‌های کارشناسی و عمومی رشته‌های پزشکی نمی‌شود.

در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی برای ثبت نام حتی برای (یک یا دو ترم) وجود نخواهد داشت. کمیته بررسی اولیه متشکل از نهادهای ذیربط، متقاضیان واجد شرایط اولیه را جهت تصمیم گیری نهایی به شورای مرکزی بورس معرفی می‌کند.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)