شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 28 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,132
بازدید دیروز: 17,185
بازدید کل: 151,502,631
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 257
کاربران حاضر: 259
کدخبر: 17859 زمان ارسال: سه شنبه 19 اسفند 1399 - 11:27 تعداد بازدید: 1886
دانلود رایگان پاسخنامه تشریحی درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور دکتری سال 1400

این فایل دربرگیرنده پاسخ تشریحی به 12 سوال درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور دکتری سال 1400 مجموعه های مدیریت بازرگانی و راهبردی ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت فناوری اطلاعات ، مدیریت رسانه و اطلاعات ، کارآفرینی ، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی و مالی با ذکر منبع پاسخگویی به هر سوال می باشد.
برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس فایل را به صورت رایگان از لینک زیر دانلود کنید.
 

دانلود پاسخنامه تشریحی سوالات درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
https://modir.ir/Articles/6086.aspx


شما می توانید با مراجعه به بخش تستهای ارشد سایت مدیر لیست کامل تستهای تالیفی و کنکوری کارشناسی ارشد و سوالات سالهای گذشته را مشاهده نمایید. همچنین می توانید از بخش جزوات کنکوری، لیست آنها را مشاهده کنید.

در مبحث کارکردهای «ابعاد شخصیت انسانی و مدیریت»، شهید مطهری از دو مرکز یا دو کانون در روح انسان نام می برد که هر کدام منبع یک نوع فعالیت و تجلیات روحی است. این دو کانون و مرکز کدام مورد می باشد؟
عقل - دل
عمل - ایمان
فکر –دوراندیشی و استدلال
اراده معطوف به هدف –عمل منبعث از ایمان
کدام نظریه پرداز، مدیریت اسلامی را به خاطر تأکیدش بر ابزار و منابع حسی نظیر استقراء، تجربه و مشاهده به عنوان فیلسوفی تجربه گرا معرفی نموده اند؟
ابوعلی سینا
ابوریحان بیرونی
قطب الدین شیرازی
ابونصر فارابی
از منظر امام خمینی (ره)، کدام مورد شاخصه های اصلی عدالت در حکومت اسلامی می باشد؟
اعطای حقوق مردم –نفی امتیازات طبقاتی –ادای حق عبودیت
رفع ظلم از رعیت –مساوات در برابر قانون –ادای حق عبودیت
مساوات در برابر قانون –اعطای حقوق مردم –نفی امتیازات طبقاتی
نفی تبعیض –اعطای کمالات وجود با توجه به ظرفیت –مساوات در برابر قانون
فلسفه علوم شامل جهان بینی، عالم نگری و هستی شناسی که تعیین کننده الحادی یا الهی بودن آن دانش است، چه نامیده می شود؟
معرفت شناسی
شناخت حصولی
باورهای زمینه ساز
اصول موضوعه
حضرت یوسف (ع) به عنوان یک مصلح توحیدی که تمام افعال خود را بر محور توحید و مبارزه با نفس تنظیم کرده بود، کدام مورد را به عنوان برنامه اصلی حکومت خود قرار داد؟
پیش بینی شرایط جامعه
مشروعیت بخشی به حکومت
اصلاحات اقتصادی
تبدیل تهدیدات به فرصت ها
در ارتباط با سطح برنامه ریزی و مرجع تعیین کننده ی برنامه در سازمان آخرت گرا، کدام مورد درست است؟
سطح میانی –ولی امر مسلمین
سطح عالی –ولی امر مسلمین
سطح میانی –مدیران ارشد
سطح راهبردی –پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع)
در مقایسه انواع رویکردها در خصوص ارتباط «رهبر-پیرو»، در کدام دیدگاه رابطه ی ولی با مولی علیه در جامعه از سنخ رابطه ی «مجتهد با مقلد» تعریف شده است؟
دیدگاه سنتی اصولی ها که مجتهد یک متخصص است که نظر تخصصی خود را بیان می کند.  
دیدگاه متکلمین که وظیفه مجتهد القای دستورات الهی و اطمینان از عمل به آن ها است.  
دیدگاه اصولی های معتقد به حکومت دینی که از سنخ رابطه ی امام با امت است.  
دیدگاه اخباری ها و وظیفه ی مجتهد نقل روایت و مردم موظف به استماع و عمل هستند.
در مباحث پیشرفت و نظریه پردازی در مدیریت اسلامی، شاخص و فارق عمده ای را مقام معظم رهبری مطرح می کند که ناظر بر تفسیر هستی شناسانه (Ontologic) از انسان و مقوله ی دنیا و آخرت است. این مقوله ناظر بر کدام مورد می باشد؟
قاعده ی «دو ساحتی بودن» انسان
«مدیریت مبتنی بر آموزه های الهی»
قاعده ی «امت فاضله» یا «معموره ی فاضله»
تفارق مدیریت اسلامی با سایر مدیریت های بشری در بحث آخرت
کدام یک از عبارات زیر درباره ی روش شناسی مطالعات مدیریت اسلامی درست است؟
علومی که از طریق تجربه به دست می آید، به عنوان علوم میزبان نام برده می شود.  
شناخت حسی تنها با اتکاء به قوانین عقلی، زمینه ی تدوین قوانین تجربی را فراهم می آورد.  
پس از وحی، روش عقلی بالاترین روشی است که می تواند تبیین مسائل جهان بینی را برعهده گیرد.  
شناخت تغایری، سومین سطح درک عقل است که آگاهی از علل و عوامل تغییرات پدیده ها می باشد.
کدام رویداد، بیانگر تقدم شایستگی بر خویشاوندسالاری در مدیریت اسلامی است؟
عزل فرماندار بحرین توسط امام علی (ع)
تعیین کلیددار خانه ی کعبه توسط پیامبر اکرم (ص)
تعیین اسامه به عنوان فرماندهی سپاه توسط پیامبر اکرم (ص)
عزل محمدبن ابی بکر و نصب مالک اشتر به فرمانداری مصر توسط امام علی (ع)
کدام مورد، درباره ی مدیریت اسلامی مصداق دارد؟
ارزیابی نقاط منفی بر نقاط مثبت در ارزیابی عملکرد تقدم دارد.  
آزمایش الهی از نوع آزمایش برای اثبات موضوع برای آزمایش شونده است.  
ذکر ماجرای دادرسی حضرت داود (ع) در قرآن کریم بیانگر آموزش از طریق موردکاوی است.  
آزمایش برای کشف حقیقت برای ظهور و بروز استعدادهای درونی انسان است.
از دیدگاه شیخ طوسی، «مصالح عامه و منافع عمومی» موجب تحدید چه چیزی می شود؟
منافع فردی
آزادی های فردی
اختیارات رهبر
سیاست ها و برنامه های عمومی
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)