شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 28 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,421
بازدید دیروز: 17,185
بازدید کل: 151,490,920
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 120
کاربران حاضر: 120
کدخبر: 17678 زمان ارسال: سه شنبه 02 دی 1399 - 16:18 تعداد بازدید: 891
تاسیس کلینیک های کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از تاسیس کلینیک های کسب و کار و مراکز مشاوره در واحدهای استانی و در مراکز آموزشی دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، همزمان با سالروز میلاد باسعادت اسوه صبر و پایداری حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، با حضور محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، مراسم جشن نو دانشجویان واحد استانی چهارمحال و بختیاری و تجلیل از پرستاران دانشجوی این دانشگاه، به صورت مجازی برگزار شد.

محمد حسین امید با حضور مجازی خود، ضمن تبریک به دانشجویان نوورود گفت: این ورود شما به دانشگاه در حالی رخ می دهد که در گذشته نگاه مثبتی به آموزش‌های مهارتی وجود نداشت اما به دلیل بروز مشکلات چند ساله اخیر در زمینه  اشتغال و افزایش بیکاری درکشور، همه مسئولین به این نتیجه رسیدند که راه‌حل برون رفت از مشکلات بیکاری، آموزش‌های مهارتی است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌های دیگر نیز به دنبال پیدا کردن راهی هستند تا دانشجویان آنان در طول دوره آموزش مهارت کسب کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه تنها متولی ارائه آموزش های مهارتی خاص در کشور می باشد که این وظیفه انجام نمی شود مگر با همراهی دانشجویان، مدرسان و مراکز آموزشی.

وی با اشاره به ماهیت مهارتی بودن آموزش ها و رسالت کارآفرینی این دانشگاه افزود: تفاوت آموزش های این دانشگاه با سایر دانشگاه ها در ارائه دروس عملی و مهارتی است که لازم است مراکز آموزشی به این موضوع توجه ویژه را داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از دانشجویان خواست تا ایده های خود را دنبال کنند و با ارائه آن ها در مراکز نوآوری این ایده ها را به کسب و کار تبدیل کنند و با کار گروهی بتوانند علم را به ثروت تبدیل کنند.

وی یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه توسعه فرهنگ کارآفرینی را تاسیس مراکز نوآوری عنوان کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۰۰ مرکز آموزش علمی کاربردی کشور فعالیت دارند،   بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز نوآوری در کشور داریم که در زمینه صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند.

امید تاکید کرد: در این شرایط کرونایی‌ مراکز علمی کاربردی تعطیل نیستند؛ دروس نظری بصورت مجازی‌ برگزار می شود اما کلاس‌های عملی باید حضوری برگزار شود تا بتوانید در آینده از این مهارت ها و تحصیل در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای خود و سایرین استفاده کنید.

وی اظهار کرد: تاسیس کلینیک های کسب و کار و مراکزمشاوره در واحدهای استانی دانشگاه و در مراکز آموزشی نیز در همین راستا انجام شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مطالبه گری در حوزه آموزش باید در اولویت کارهای دانشجویان باشد و در این مطالبه گری هیچ گاه کوتاهی نکنند و دنبال کیفیت باشند و کیفیت در نحوه برگزاری دقیق و کیفی دروس عملی، کارورزی و کاربینی را سرلوحه مطالبه گری های خود قرار دهند.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)