شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,410
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,148,618
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 128
کاربران حاضر: 129
کدخبر: 17655 زمان ارسال: سه شنبه 25 آذر 1399 - 10:39 تعداد بازدید: 1172
راهیابی ۱۰ تیم به مرحله نهایی جشنواره کارآفرین دانشگاهی

از ۴۳۷ طرح ارسال شده از سوی ۵۸ دانشگاه کشور به جشنواره کارآفرین دانشگاهی، ۱۰ تیم به مرحله سوم و نهایی این جشنواره که در دی ماه برگزار خواهد شد، راه یافتند.

به گزارش ایسنا، برگزاری دومین جشنواره کارآفرین دانشگاهی (استارپوزال ۲۰۲۰) از بهمن ماه سال ۹۸ مقارن با شیوع کروناویروس شروع شد و با درنظر گرفتن تدابیر لازم، در این مدت  مخاطبان جشنواره حدود ۷ هزار نفرساعت از رویدادهای آموزشی و دوره‌های توانمندسازی در زمینه تجاری سازی به صورت وبینار استفاده کردند.

با انتشار فراخوان این جشنواره از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در شهریور ماه سال جاری تعداد ۴۳۷ طرح، از ۵۸ دانشگاه و ۲۵ استان ایران در وبگاه جشنواره به ثبت رسید.

پس از انجام پایش اولیه، ۹۵ ایده دارای پتانسیل تجاری شدن با رویکرد بررسی جنبه‌های علمی-پژوهشی طرح‌ها، به مرحله‌ اول داوری راه یافتند و در نهایت ۴۰ طرح به مرحله‌ دوم این رویداد راه پیداکردند.

به گفته حامد ابراهیمی، رئیس جشنواره کارآفرین دانشگاهی، مرحله دوم این رویداد در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و از این تعداد ۱۰ تیم به عنوان تیم های برتر انتخاب شدند و این تعداد تیم به مرحله سوم و نهایی که مرحله معرفی تیم ها به سرمایه گذار است، راه یافتند. مرحله سوم و اختتامیه این رقابت در دی ماه جاری برگزار خواهد شد.

تیم‌های راه یافته به مرحله دوم داوری در چهار حوزه‌ فناوری "سلامت"، "کشاورزی" و "امنیت غذایی" و "ساخت و تولید و فناوری‌های نرم" و در چهار روز و با حضور  ۲۵ داور متخصص از شتابدهنده‌های تخصصی هر حوزه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، هولدینگ‌های صنعتی، پارک‌های علم‌وفناوری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به رقابت پرداختند. 

برگزارکنندگان جشنواره ۲۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی به تیم‌های برتر، در قالب کمک هزینه توسعه فناوری پرداخت می‌کنند که سهم سه تیم اول به ترتیب ۳۰، ۲۵ و ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. همزمان با برگزاری مراحل داوری، تیم‌هایی که در مرحله شتابدهی قرارداشته یا نیاز به جذب سرمایه دارند، توسط شتابنده‌ها و سرمایه گذاران همکار جشنواره مورد حمایت قرار می گیرند.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)