شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,612
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,772,492
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 231
کاربران حاضر: 231
کدخبر: 17550 زمان ارسال: پنجشنبه 08 آبان 1399 - 08:41 تعداد بازدید: 796
پذیرش دانشجویان دکتری ساماندهی می شود

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از ساماندهی پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری خبر داد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از موارد مطرح در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور را پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌های مطرح به طور مرتب نارضایتی خود را از نحو پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی اعلام می‌کردند.

وی با بیان اینکه پذیرش در این دوره‌ها کیفیت لازم را ندارند، ادامه داد: در این جلسه دو راهکار ارائه شد که یکی از آنها راهکار کوتاه مدت است که تا زمان انتشار کتابچه‌های سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۰ از این راهکار کوتاه مدت به دلیل تعجیل وزارت علوم اجرایی شود.

کبگانیان اظهار کرد: راهکار دیگر این است که کل پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه برای مقطع دکتری برنامه‌ریزی‌های کلانی نظیر ساماندهی پذیرش در این دوره تدوین شود؛ چرا که دانشگاه‌های برتر کشور از وضعیت پذیرش دانشجو در این مقطع راضی نیستند.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این جلسه همه اعضا موافقت کردند که در ساماندهی پذیرش این دوره تعجیل شود از این رو مصوب شد که به دانشگاه‌ها اجازه داده شد تا نسبت به تعیین حد نصاب مرحله دوم آموزش در پذیرش دانشجوی دوره دکتری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ما اطمینان داریم که این مصوبه به مقدار زیادی دانشگاهها را راضی خواهد کرد و آنها قادر خواهند بود که دانشجویان با کیفیت را جذب کنند و به زودی مراحل ابلاغ آن با همکاری وزارت علوم، بهداشت و سازمان سنجش اجرایی خواهد شد.

کبگانیان خاطر نشان کرد: علاوه بر آن درخواست ما از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این بود که در مدت کوتاه یک ماهه طرح جامع ساماندهی آزمون تحصیلات تکمیلی به ویژه دوره دکتری را به ما تحویل دهد تا ما مراحل بررسی را اجرایی کنیم.

منبع : مهر  
نظرات کاربران
جواد : 1399/08/07

مبارکه اشناهاشون بشه

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)