شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 31 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,496
بازدید دیروز: 14,379
بازدید کل: 151,558,324
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 109
کاربران حاضر: 109
کدخبر: 17228 زمان ارسال: دوشنبه 30 تیر 1399 - 12:56 تعداد بازدید: 937
ایجاد رشته «مدیریت امور بورس و بازار سرمایه» برای اولین بار در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل گفت: برای اولین بار در استان اردبیل رشته «مدیریت امور بورس و بازار سرمایه» در این مرکز ایجاد شده و از مهرماه سالجاری دانشجو پذیرش می کند.

اسماعیل صبوری، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با رایزنیهای متعدد و بررسی های کارشناسی و تبادل نظر با کارگزاریهای مختلف بورسی استان اردبیل، در بهار امسال مرکز آموزش علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل با سازمان بورس اوراق بهادار-بورس منطقهای اردبیل، تفاهمنامهای منعقد کرد و برای اولین بار در استان اردبیل رشته مدیریت امور بورس و بازار سرمایه از مهرماه سال 99 در این مرکز ایجاد شده و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی و به صورت بدون کنکور پذیرش دانشجو خواهد داشت.


وی با بیان اینکه کلیه دارندگان مدرک دیپلم و حتی دانش آموختگان رشتههای مختلف دانشگاهی جهت ورود به بازار کار خوداشتغالی متقاضی تحصیل در این رشته هستند، اضافه کرد: هیچ اشکالی ندارد فردی که دارای مدرک لیسانس یا حتی فوق لیسانس در رشتهای غیر کاربردی میباشد اقدام به تحصیل در مقطعی پایین ولی کاربردی و دارای قابلیت خوداشتغالی بنماید.


صبوری افزود: دانشجویان رشته هایی مانند رشته «مدیریت امور بورس و بازار سرمایه» از همان ترمهای اول می توانند وارد بازار اشتغال تخصصی خود بشوند و باری از دوش خانواده ها و دولت نیز برداشته و امید به آینده شغلی افراد نیز بهبود می یابد.


رئیس مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل اظهار کرد: خیلی بهتر می بود که از همان زمانی که بورس منطقه ای اردبیل و تالار معاملات بورس اردبیل راه اندازی شد مراکز آموزش عالی نیز اقدام به ایجاد رشته های بورس و مدیریت بازارهای سرمایه و تربیت افراد جوان و تحصیل کرده در این زمینه می کردند که متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده و مورد غفلت واقع شده است.


صبوری با بیان اینکه مرکز آموزش علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل در رشته های مدیریت بیمه، مدیریت بازاریابی، مدیریت کسب و کار و گرایشهای مالی، مالیاتی و صنعتی رشته حسابداری و در مقطع کاردانی و کارشناسی و به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند، ادامه داد: همه فارغ التحصیلان این رشته ها به نوعی با بازار بورس و بازارهای مالی آشنایی اولیه پیدا می کنند که متاسفانه این آموزش ها هر چند برای ورود و فعالیت در بورس لازم هست ولی کافی نخواهد بود و ضرورت آموزشهای تخصصی از قبیل شناخت بازار بورس و شرکتهای بورسی و بازارهای مالی و سرمایه گذاری ایران و جهان، تابلوخوانی و تحلیلهای متعدد تخصصی بازار بورس وجود دارد.


وی اضافه کرد: همه موارد ذکر شده در دوره دو ساله ای که سرفصل های آموزشی آن مورد تایید سازمان بورس و  وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز میباشد در مراکز مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی قابل برگزاری و پذیرش دانشجو میباشد.


رئیس مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل ابراز امیدواری کرد: با همکاری و حضور اساتید توانمند و فعالان بنام عرصه بورس و بازارهای مالی و سرمایه گذاری ملی و بین المللی، بتوان برای اولین بار در استان اردبیل آموزشهای ثمربخشی به دانشجویان و متقاضیان فعالیت در این بازارها ارائه کرد.


صبوری افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده همه دانشجویان رشته بورس در همان ترم اول با دریافت کد بورسی و با سرمایه های ناچیز اولیه شروع به فعالیت در بورس خواهند کرد که انتظار می رود با اجرای برنامه مذکور در زمان فارغ التحصیلی هر یک از آنها علاوه بر اینکه نیازی به استخدام در بازار کار نداشته باشند بلکه توانایی مدیریت سرمایه تعداد کثیری از افراد جامعه را نیز داشته و سرمایه آنها را نیز مدیریت بکنند و از این راه نیز درآمدهایی را کسب کنند.


وی با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل با همکاری سازمان بورس دوره های کوتاه مدت آموزش بورس از مقدماتی تا حرفه ای شامل آشنایی با بورس و بازارهای مالی ملی و بین المللی،  تابلو خوانی، فیلتر نویسی، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال و غیره  برگزار می کند، اظهار کرد: معمولا کارکنان بخش های مختلف  یا افراد تحصیل کرده ای که در جامعه امکان اشتغال برایشان فراهم نشده متقاضیان این دوره های آموزشی هستند.


مدرس دانشگاه های اردبیل اضافه کرد: فارغ التحصیل این گونه رشته ها بعد از فارغ التحصیلی دغدغه شغل و اشتغال نخواهند داشت و با اندک سرمایه های قادر به ورود به بازار کار و فعالیت در بازارهای مالی خواهند بود بدون اینکه استرس و دغدغه دستورات مافوق را داشته باشند.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)