مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با اشاره به بیشترین موارد شکایات دانشجویان در سال گذشته گفت: در سال جاری مدت پاسخگویی به شکایت دانشگاهیان را کاهش خواهیم داد.
فریدون جعفری درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: درسال ۹۸ توانستیم میانگین مدت پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان را کاهش دهیم یعنی اگر درگذشته مدت پاسخگویی به شکایت به طور متوسط ۱۵ روز طول میکشید، این مدت را به حدود ۷ روز رساندیم و تلاش میکنیم آن را پایینتر نیز بیاوریم.
وی ادامه داد: این کاهش مدت پاسخگویی با اجرای یک سری فرایندها محقق شد که میتوان به تعیین «رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاههای جامع استان» اشاره کرد که خیلی از اعتراضات و شکایات واصله را از مرکز کاهش داد.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم خاطرنشان کرد: یعنی برخی شکایات و اعتراضها با ارجاع به رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاههای جامع استان، حل و فصل شد.
وی ادامه داد: همچنین یک تعداد دستورالعمل و بخشنامه در طول سال ۹۸ ابلاغ شد که نتیجه آن، منجر به ارتقا سطح حقوق شهروندی و رضایتمندی مراجعان شد که اگر بتوانیم در سال ۹۹ نیز آن را پیگیری کنیم، نتیجه مثبتی در ارتقا حقوق شهروندی مراجعان وزارت خانه خواهیم داشت و هم سطح سلامت اداری ارتقا مییابد.
بیشترین شکایات دانشجویان در سال ۹۸
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم گفت: درسال ۹۸ بیشترین مراجعات و شکایات دانشجویان در خصوص نقل و انتقال، شهریه مؤسسات غیرانتفاعی، پذیرشها، اعتراض به آزمونهای برگزار شده و برخی جذبها بود که تعداد شکایات دانشجویان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تا حدودی کاهش داشت.
کاهش شکایات دانشجویان در سال ۹۸
وی با اشاره به دلیل کاهش شکایات دانشجویان در سال ۹۸ گفت: فعال شدن رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاههای جامع استانها یکی از دلایل کاهش شکایات دانشجویان بود همچنین ابلاغ برخی بخشنامهها به رؤسای دانشگاهها مبنی بر اینکه تا حد ممکن قانون را در محدوده مدیریتی خود رعایت کنند که نتیجه آن، اعتراض ناشی از عدم قانون نباشد، نیز بسیار مؤثر بود و میزان شکایت تا حدودی کاهش یافت.
وی تاکید کرد: با نامههایی که به دانشگاهها ارسال کردیم، بر روی فرهنگ سازی و فرهنگ رعایت اجرای قانون کار کارکردیم که تا اندازهای مؤثر بود.
کاهش میانگین مدت پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان در سال ۹۹
جعفری تاکید کرد: برای سال ۹۹ نیز برنامه داریم تا میزان رضایتمندی را در سطح وزارتخانه افزایش دهیم و میانگین پاسخ به شکایت دانشگاهیان را کاهش دهیم و حتی مدت آن را به ۵ تا ۳ روز برسانیم، و همچنین حقوق شهروندی را به صورت کامل در سطح وزارت علوم رصد میکنیم تا به صورت کامل اجرا شود و در خصوص عدم اجرای حقوق شهروندی معترضی نداشته باشیم.
نظرات کاربران