شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,197
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,154,405
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 121
کاربران حاضر: 121
کدخبر: 16801 زمان ارسال: چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 12:27 تعداد بازدید: 944
آغاز دوره های پایلوت کارآفرینی در سراسر کشور

رییس دانشگاه پیام نور از برنامه این دانشگاه برای توسعه دوره‌های کارآفرینی در سراسر کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر دوره‌های کارآفرینی در ۷ استان به صورت پایلوت آغاز شده و برنامه این است که پس از تحلیل روند برگزاری دوره‌ها بتوانیم در سال آینده آن را در سراسر کشور گسترش دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا زمانی در شصت‌وپنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که امروز در دانشگاه پیام نور برگزار شد، این دانشگاه را بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور دانست و گفت: دانشگاه پیام نور هم اکنون با ۴ هزار عضو هیئت علمی، ۴۵۰ هزار دانشجوی فعال در مقاطع و رشته‌های مختلف در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: از ۴۵۰ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور ، ۶ هزار دانشجو در مراکز بین‌الملل و ۱۲ هزار نفر نیز از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور، از فعالیت ۹۸۵ انجمن علمی و ۳۱۵ نشریه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر زمانی با عنوان اینکه ۲۸۰ مخترع در خانواده دانشگاه پیام نور ۹۳۰ اختراع را به ثبت رسانده‌اند، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور افتخارات بسیاری را در المپیادهای علمی، فناوری نانو، مسابقات acm و میادین ورزشی کسب کرده است.

وی افزود: ۱۶۵۰ کانون فرهنگی هنری، ۲۹۵ کانون هلال احمر دانشجویی و ۲۱۰ مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه پیام نور سراسر کشور فعال هستند.

وی به اقدامات مهم دانشگاه برای مهارت‌آموزی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: بستر کارآموزی برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه پیام نور و کارآفرینی برای دانش‌آموختگان در دو برنامه مستقل و با هدف اشتغالزایی و تضمین شغل آینده جوانان فراهم شده است.

دکتر زمانی افزود: دفاتر کانون عالی کارفرمایان که تمامی صنوف کشور را پوشش‌دهی می‌کنند، هم اکنون در ۳۱ مرکز دانشگاه پیام نور در استان‌ها فعال است و هر دانشجو بر اساس رشته و یا علاقه خود می‌تواند دوره کارآموزی را در صنف مربوطه گذرانده و تخصص لازم را کسب کند.

رئیس دانشگاه پیام نور تفاهم‌نامه این دانشگاه با معاونت توسعه روستایی را بستر بسیار مناسبی برای دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور و همچنین دیگر دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه بر اساس پتانسیل و روند اشتغال‌زایی هر منطقه، دوره‌هایی با همکاری مدیران کل توسعه روستایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی برگزار می‌شود و دانش‌آموختگان پس از اخذ گواهی می‌توانند از وام ۱۰۰ میلیونی با کارمزد ۶ درصد برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار شوند.

وی از برنامه دانشگاه پیام نور برای توسعه این دوره‌ها در سراسر کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر دوره‌های کارآفرینی در ۷ استان به صورت پایلوت آغاز شده و برنامه این است که پس از تحلیل روند برگزاری دوره‌ها بتوانیم در سال آینده آن را در سراسر کشور گسترش دهیم.

وی همچنین از اختصاص وام با کارمزد ۱.۴ درصد به کلیه دانشجویان برای پرداخت شهریه خبر داد و گفت: بخشی از هزینه تحصیل در دانشگاه پیام نور در قالب شهریه از دانشجویان اخذ می‌شود و دانشگاه برای دانشجویان این دانشگاه که اغلب از قشر متوسط و محروم هستند، شرایطی را فراهم کرده که برای پرداخت شهریه دغدغه‌ای نداشته باشند.

دکتر زمانی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که دانشگاه پیام نور با بانک‌های مختلف امضا کرده است، کل شهریه دانشجویان با یکبار مراجعه به بانک پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم وام صندوق رفاه دانشجویی نیز برای دانشجویان دانشگاه پیام نور افزایش یافته و بنیاد علوی نیز در مناطق محروم، سیل‌زده و زلزله‌زده در کنار دانشگاه قرار گرفت و با پرداخت تسهیلات دغدغه شهریه دانشجویان رفع شد.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)