شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,340
بازدید دیروز: 27,693
بازدید کل: 152,033,362
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 125
کاربران حاضر: 125
کدخبر: 16740 زمان ارسال: پنجشنبه 19 دی 1398 - 13:02 تعداد بازدید: 1162
دستورالعمل اجرایی مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران

معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، دستورالعمل اجرایی مرکز مالکیت فکری دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، این دانشگاه در جهت تشویق ثبت خلاقیت‌های فکری، پیشرفت حرفه‌ای محققان، بهره‌برداری و تجاری‌سازی ابداعات که می‌تواند زمینه‌ساز فضای اعتماد متقابل میان نوآوران و سازمان‌های ذیربط شود، اقدام به تدوین «دستورالعمل اجرایی مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران»، در حوزه معاونت پژوهشی کرده است.

تشویق پدیدآورندگان و مخترعان جهت ارتقا سطح فناوری کشور و تلاش برای حفاظت از اموال فکری اندیشمندان ایرانی در سطح ملی و جهانی، نهادیه‌سازی حقوق مالکیت فکری و تقویت انگیزه مادی و معنوی در افراد جهت فعالیت هر چه بیشتر در عرصه پژوهش و توسعه فناوری و افزایش امکان تجاری‌سازی دستاوردها، فراهم‌سازی زمینه‌های توسعه علم و فناوری از طریق ایجاد محیطی مناسب برای شکوفایی خلاقیت‌ها و کاربست دستاوردهای جدید پژوهشی و فناوری در کشور و ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای دانش‌بنیان را می‌توان از جمله اهداف دستورالعمل اجرایی مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران برشمرد.

این دستورالعمل که به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه تهران رسیده است، از زمان تصویب توسط رؤسا، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران لازم‌الاجرا است.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، این دانشگاه متن دستورالعمل اجرایی مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران را نیز منتشر کرده است.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)