دانلود پاسخنامه تشریحی درس بازاریابی و مدیریت بازار کنکور دکتری سال 1397 + منابع پاسخگویی به سوالات
این فایل شامل پاسخنامه تشریحی درس بازاریابی و مدیریت بازار کنکور دکتری سال 1397 مجموعه مدیریت بازرگانی و راهبردی + منابع پاسخگویی به سوالات با قید نام کتاب و نویسنده و صفحه مربوطه می باشد. این فایل در 35 صفحه تهیه شده و به صورت پی دی اف شده می باشد. تعداد سئوالات این آزمون 18 سئوال می باشد. برای پاسخگویی به سوالات از 14 کتاب فارسی استفاده شده و برخی سوالات از چندین منبع مختلف پاسخ داده شده اند. برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس فایل را به صورت رایگان از لینک زیر دانلود کنید.
https://modir.ir/Articles/5921.aspx
شما می توانید با مراجعه به بخش تستهای آمادگی آزمون دکتری لیست کامل تستهای تالیفی و کنکوری کنکور دکتری و با مراجعه به بخش جزوات ازمون دکتری سراسری لیست این جزوات را مشاهده کنید.
هر گونه تکثیر، نسخه برداری، نشر، چاپ، کپی برداری و فروش کلیه فایل ها، جزوات، آثار و محصولات این سایت بدون مجوز کتبی، با استناد به مواد 23 و 29 قانون حمایت از مولفان و مصنفان خلاف قانون، اخلاق و شرع بوده و مشمول قوانین مجازات اسلامی خواهد بود.
قیمت گذاری بر مبنای مشتری زیرمجموعه ی کدام روش قیمت گذاری محسوب می شود؟
تبعیضی
روانی
مکانی
تخفیفی
قیمت گذاری تبعیضی (بخش بندی شده)
قیمت گذاری بنابر مشتری
قیمت گذاری بنا بر شکل کالا
قیمت گذاری مکانی
قیمت گذاری زمانی
مدیریت درآمد
قیمت گذاری بر مبنای بازده
قیمت گذاری بر حسب قسمت بازار مشتری
قیمت گذاری بر حسب شکل کالا
قیمت گذاری بر حسب محل جغرافیایی
قیمت گذاری بر حسب تصویر ذهنی کالا
قیمت گذاری متمایز (متغیر) (دوگانه) (تعیین قیمت های متفاوت) (Differentiated Pricing)
تبعیض در قیمت یا تفاوت قیمت (قیمت گذاری تبعیضی) (Price discrimination)
قیمت گذاری بر اساس بخش بازار مشتری (بخش های بازار)
قیمت گذاری شکل کالا (نوع محصول)
قیمتگذاری بر اساس ذهنیت یا تصویری که کالا خلق می کند
تصویر ذهنی محصول
قیمتگذاری برحسب نوع بسته بندی
قیمت گذاری بر مبنای منطقه
قیمت گذاری بر اساس زمان
قیمت گذاری کانال (بر مبنای شبکه های توزیع)
چنانچه ایساکو که توزیع کننده قطعات خودرو در کشور است و در همه شهرها نمایندگی دارد، در کنار فروش محصولات ایران خودرو، مارک های دیگری را نیز به فروش برساند، ایران خودرو با اعطای نمایندگی توزیع به ایساکو از کدام شیوه پوشش و قدرت توزیع، استفاده می کند؟
مجاز
انحصاری
پراکنده
فروشگاهی
پوشش و قدرت توزیع
تعداد واسطه
توزیع مجاز
توزیع انتخابی
توزیع پراکنده
توزیع وسیع
توزیع گزینشی
توزیع گسترده
توزیع انحصاری
توزیع فشرده
وقتی درگیری خریدار در تصمیم گیری زیاد و تفاوت های مشاهده شده در میان برندهای مختلف یک محصول زیاد باشد، مشتری از چه رفتار خریدی پیروی می کند؟
رفتار خریدی تنوع گرایی
رفتار خریدی کاهش ناهماهنگی
رفتار خرید پیچیده
رفتار خرید همیشگی / عادتی
درگیری اندک
درگیری بسیار
رفتار خرید تنوع طلبانه
رفتار خرید عادی
رفتار خرید پیچیده
رفتار خریدار کم تعارض
تفاوت های اساسی بین نام های تجاری
تفاوت های اندک بین نام های تجاری
رفتار خریدی که به دنبال تنوع است
آسائل
رفتار خرید مصرفکننده
درگیری زیاد
درگیری کم
رفتار خریدی که به دنبال کاهش تنش پس از خرید است
مصرف کنندگانی که پس از چند بار خرید یک مارک، مارک دیگری را به صورت مکرر خریداری می کنند، چه نام دارند؟
بی وفا
وفادار نسبی
وفادار بی ثبات
وفادار بی تفاوت
بسیار وفادار
وفادار نسبی و موقت
وفادار بی ثبات
وفاداری یکپارچه
وفاداری انشعابی
وفاداران انتقالی
متغیر
وفاداری بالا
وفاداران سرسخت
وفاداری پراکنده
تا حدی وفادار
وفاداری ناپایدار
عدم وفاداری
روی گردان
وفاداران سفت و سخت
وفاداران هم زمان
وفاداران تمایلی
بی وفایان
وفاداری محض
یکی از روش های بخش بندی بازار، تشخیص بخش های دارای ترجیح است. کدام مورد دارای ویژگی های بخشی است که ترجیحات مشتریان پراکنده در آن بخش توزیع است؟
ترجیحات همگرا
ترجیحات واگرا
ترجیحات پخش شده
ترجیحات دسته بندی شده (خوشه ای)
رجحان های یکسان
رجحان های پراکنده
رجحا های خوشه ای
ترجیحات همگن (Homogeneous preferences)
ترجیحات پراکنده (Diffused preferences)
ترجیحات خوشه ای (Clustered preferences)
در کدام نوع از سازماندهی نیروهای فروش ، فروشندگان برای ارائه خدمات به مشتریان فعلی در مقابل پیدا کردن مشتریان جدید و برای خدمت به مشتریان عمده و بزرگ در مقابل مشتریان معمولی، به صورت جداگانه سازماندهی می شوند؟
سازماندهی مختلط فروشندگان
سازماندهی مبتنی بر نواحی فروشندگان
سازماندهی مبتنی بر ترکیب فروشندگان
سازماندهی مبتنی بر مشتری فروشندگان
ساختار ناحیه ای فروشندگان
ساختار فروشندگان بر اساس کالا یا مشتری
ساختار مختلط فروشندگان
ساختار مبتنی بر مشتری فروشندگان
ساختار منطقهای (قلمروی) فروشندگان
ساختار کالایی فروشندگان
ساختار بازار فروشندگان
ساختارهای مختلط فروشندگان
حرکت شرکت ها از رویکرد «محصول محوری» به «راه حل محوری» چگونه به وقوع می پیوندد؟
با تغییر مدیریت و سبک رهبری بازارمحور
از طریق تبدیل شرکت به مجموعه ای از واحدهای کسب و کار
از طریق استقرار مدیریت بر مبنای ارزش
طی یک فرآیند تکاملی مبتنی بر فلسفههای بازاریابی
مشتری گرا هستند
از یک شرکت کالاگرا به یک شرکت بازارگرا تجدید سازمان کنید
به جای تمرکز بر تولید (محصول) متمرکز کردن فعالیت های بازار بر خواست ها و نیازهای مشتریان
رویکرد راه حل محوری
نسل سوم بازاریابی
بازاریابی ارزش محور
بازاریابی محصول محور
بازاریابی مشتری محور
مفهوم «چرخه عمر کالا» برای توصیف کدام موضوع در بازاریابی مفید است؟
نحوه ی عملکرد کالا و بازار
بررسی پیش بینی کارایی کالا
تهیه خط مشی های بازاریابی
برآورد مدت زمان هر مرحله
عبارت «در هر کانال توزیع مؤسسات ناهمگونی حضور دارند که برای تأمین منافع یکدیگر با هم متحد شده اند» به چه مفهومی اشاره دارد؟
تفاهم افقی کانال
سازمان کانال
رفتار کانال
همبستگی کانال
رفتار شبکه
کدام مورد، معرف طول محصول است؟
تعداد محصولاتی که در رنگ ها، اندازه ها، قیمت ها و با کیفیت های مختلف در خطوط محصول وجود دارند.
تعداد خطوط محصولات عرضه شده به بازار
مجموعه محصولات تولیدی شرکت که برای فروش عرضه میشود.
مجموعه محصولات شرکت که از منظر بازار هدف اشتراک بالایی دارند.
آمیخته محصول
عرض (وسعت یا پهنای) آمیخته محصول (Width)
طول آمیخته محصول (Length)
عمق آمیخته محصول (Depth)
درجه سازگاری (همخوانی یا همگونی یا پیوستگی) آمیخته محصول (Consistency)
به فروشگاه هایی که در آن ها مقدار نسبتا محدودی کالا با ترکیبی نسبتا کامل عرضه می شود، چه می گویند؟
سوپرمارکت ها
فروشگاه های تخصصی
فروشگاه های راحت
فروشگاه های ترکیبی
در آمادگی افراد برای آزمایش محصولات جدید، کدام دسته یا گروه به سنت ها محدود شده اند و نسبت به محصولات جدید بدگمان هستند؟
اکثریت متأخر
تنبل ها
دیرپذیران
سنت گرایان
بدعت گذاران
نوگرایان
نوجویان
نوآوران
(Innovators)
قبول کنندگان اولیه
پذیرندگان اولیه
خریداران اولیه
زودپذیرها (Early adopters)
اکثریت اولیه
اکثریت پیشگام (Early majority)
اکثریت آخری
اکثریت ثانویه
اکثریت بعدی
رده آخری (Late majority)
آخرین ها
متأخرین
دیرپذیرندگان
دیرپذیرها
دیرباورها
آخرین خریداران (Laggards)
تقاضای پنهان در کدام شکل بازاریابی اتفاق می افتد؟
مقابله ای
انتخابی
هدف گرا
پرورشی
نبودن تقاضا
تقاضای ناسالم
عدم تقاضا
تقاضای پنهان
تقاضای تنزلی (متزلزل)
تقاضای فصلی (نامنظم)
تقاضای منفی
تبدیل (معکوس کردن) تقاضا
ایجاد تقاضا
تضعیف (کاهش) تقاضا
بازاریابی تبدیلی (معکوس کننده)
بازاریابی پرورشی (آشکار کننده- توسعه ای)
پرورش (توسعه) تقاضا
احیا و تجدید (رونق دادن) تقاضا
تعدیل (همزمان کردن) تقاضا
حفظ تقاضا
تخریب (انحلال) تقاضا
بازاریابی ترغیبی (انگیزشی، مهیج کننده)
بازاریابی احیایی (دوباره-مجدد)
بازاریابی تعدیلی (تنظیم کننده-همزمانی)
بازاریابی محافظتی (ابقایی، نگهداریکننده، حفاظتی)
بازاریابی تضعیفی (بازاریابی وارونه یا عدم بازاریابی)
بازاریابی مقابلهای (مخالف)
تقاضای کامل
تقاضای بیش از حد
کدام مورد، هنگامی بروز می کند که شرکت بیش از اندازه به رقبا حساس بوده و هر چند وقت یکبار برند جدیدی را ارائه می کند؟
فراموشی برند
فرسایش برند
جنون برند
بازآفرینی برند
Brand amnesia
خودبینی برند
Brand ego
خودبزرگ بینی برند Brand megalomania
تقلب (فریبکاری) برند
Brand deception
فرسایش (استهلاک) برند
Brand fatigue
پارانویای برند
جنون یا بدبینی برند
Brand paranoia
نامربوط شدن برند
با توجه به کدام روش ابتکاری، مصرف کننده تنها به مهم ترین ویژگی موردنظر خود دقت نموده و نام تجاری را بر اساس آن انتخاب می کند؟
حذف صوری
واژه نگاری
ابتکاری رابطه ای
ارزش مورد انتظار
در کدام استراتژی دفاعی، رهبران با افزایش هزینههای تحقیق و توسعه، سعی می کنند که حیطه بازار خود را گسترش دهند؟
دفاع از موضع
حمله متقابل
دفاع از جناحین
دفاع متحرک
دفاع از موضع (دفاع از جایگاه، دفاع وضعیت، دفاع از موقعیت، داشتن موضع دفاعی) Position defense
دفاع از جناحین (دفاع از پهلو، دفاع جناحی، دفاع جانبی، حمله جناحی Flank defense
دفاع همه جانبه (دفاع پیش دستانه، دفاع پیشگیرانه، دفاع پیشکی، دفاع فراگیر یا بی امان)Preemptive defense
حمله متقابل (دفاع متقابل، دفاع ضدتهاجمی، دفاع ضدحمله، دفاع رودررو) Counteroffensive defense
دفاع متحرک (دفاع پویا) Mobile defense
دفاع گسترده
عقب نشینی (دفاع انقباضی یا دفاع عقب گرد) contraction defense
اینکه مشتری در هنگام انتخاب محصول، هم کاربرد و منافع محصول و هم ویژگی های ضمنی و ناخودآگاه محصول را درنظر می گیرد، بیانگر کدام تئوری انگیزشی است؟
تئوری فروید
تئوری مازلو
تئوری هرزبرگ
تئوری مککله لند
نردبان
فن پلکانی
روش مصاحبههای عمیق با مشتریان
آزمون تداعی واژهها
آزمون تکمیل جمله
آزمون تفسیر تصاویر و شکل ها
آزمون بازی نقش ها
زمانی که در کانال توزیع، تضادها به مرحله بحرانی خود می رسد و یا بسیار طولانی می شود، از کدام روش در مدیریت تضاد استفاده می شود؟
اتخاذ هدف برتر
جبران دوجانبه
دیپلماسی و حکمیت
مراجع قانونی
برخی از روشها و مکانیسمهای مدیریت تضادها در شبکههای بازاریابی به صورت زیر میباشد:
تطبیق (توجیه) استراتژیک
جبران دو جانبه
کاربرد روش دوگانه برای جبران خدمات
اتخاذ هدفهای برتر
توافق در مورد هدف اصلی
مبادله (تبادل) کارکنان
عضویت در انجمنهای صنفی شبکههای بازاریابی
عضویت مشترک
انتخاب های مشترک
مدیریت مشترک
گزینه ی همکاری
هم قطارپذیری
دیپلماسی (رایزنی)، میانجیگری و حکمیت (داوری)
مراجع قانونی (دادخواهی)
نظرات کاربران