شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,783
بازدید دیروز: 17,365
بازدید کل: 159,093,987
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 66
کاربران حاضر: 66
کدخبر: 1465 زمان ارسال: چهار شنبه 25 آذر 1388 - 11:06 تعداد بازدید: 1742
نخستین سمینار«توسعه کارآفرینی و بهینه‌سازی دوران تحصیل» برگزار شد
نخستین سمینار «توسعه کارآفرینی و بهینه سازی دوران تحصیل» به همت دفتر کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز همیاری اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی واحد فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، مسعود رستگار رییس جهاد دانشگاهی واحد فارس در مراسم افتتاحیه سمینار در سخنانی، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نباید صرفاً به اشتغال خود فکر کنند، بلکه باید محوری برای ایجاد اشتغال دیگران باشند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه آموزشهای کاربردی متناسب با نیاز جامعه در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد:آموزشهای کاربردی متناسب با نیاز جامعه و خودباوری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دو شرط اصلی برای تأثیرگذاری در حوزه اشتغال و فعالیتهای اجتماعی است.

رستگار با بیان اینکه مطالعات صورت گرفته بیانگر استعداد سرشار در جوانان ایرانی نسبت به دیگر نقاط دنیاست، افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خصوص در رشته‌های پزشکی مصداق افراد خودباوری هستند که باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود و فرصتها و تهدیدهای موجود در جامعه، بهترین تصمیم را برای زندگی فردی و اجتماعی خود اتخاذ کنند.

وی با اشاره به تأکیدات مکرر امام(ره) مبنی بر خودباوری جوانان ایران اسلامی، اظهار کرد: ما خودمان می‌توانیم محیط پیرامونی و بین‌المللی را متحول کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی واحد فارس به وضعیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های علوم پزشکی معمولاً کاربردی و همراه با تجربه عملی است، اما این نوع آموزش تجربی برای پاسخگویی به نیازهای اشتغال کافی نیست و افراد پس از فارغ‌التحصیلی با مشکلاتی روبرو هستند.

وی اضافه کرد: برپایی دوره های آموزش کارآفرینی متناسب با نیازهای جامعه و همسو با آموزش‌های علوم پزشکی می‌تواند بخشی از نیازهای فارغ التحصیلان علوم پزشکی را مرتفع سازد.

به گزارش ایسنا، دکتر فتاحی مدیر دفتر کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این سمینار با بیان اینکه بحث اشتغال فارغ التحصیلان یکی از دغدغه‌های اصلی اساتید و مدیران این دانشگاه است، گفت: دانشگاههای بزرگ جهان در کنار دانشکده‌های موجود خود، دانشکده کارآفرینی متناسب با رشته‌های تحصیلی خود دائر می‌کنند تا فارغ‌التحصیلانی توانمند را به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: برگزاری 3 واحد درسی اختیاری برای درس کارآفرینی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز دانشجویان برای دستیابی به بازار کار باشد بنابراین در نخستین اقدام این 3 واحد باید اجباری شود.

مدیر دفتر کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی کارآفرینی به مفهوم درست آن شناخته شده نیست و نیازمند بستر مناسب فرهنگی و اقتصادی در بخش درمان و سلامت هستیم.

وی افزود: کارآفرینی در حوزه علوم پزشکی قبل از هر چیز نیازمند شناسایی توانمندی فارغ التحصیلان و نیازهای جامعه است.

به گزارش ایسنا، در این سیمنار یک روزه اساتید، محققان و دانشجویان به بررسی موضوعاتی از جمله «کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در دانشگاهها»، «جایگاه مراکز رشد دانشگاهی در توسعه کارآفرینی»، «موانع و چالشهای فرآوری توسعه کارآفرینی زنان»، «رهبری سازمان برای نهادینه‌سازی نوآوری و کارآفرینی» می‌پردازند.
منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه