شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,344
بازدید دیروز: 20,225
بازدید کل: 158,573,256
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 181
کاربران حاضر: 182
کدخبر: 14538 زمان ارسال: شنبه 29 مهر 1396 - 11:08 تعداد بازدید: 1900
اطلاعیه استخدام گسترده کارکنان اداری در قوه قضاییه

جامعه > مشکلات مردم - اطلاعیه‌ آزمون‌ استخدام کارکنان اداری قوه قضاییه برای امسال منتشر شد که در آن به صورت مفصل و مشروح درباره شرایط استخدام در کارکنان اداری این قوه، صحبت شده است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استخدام کارکنان اداری در قوه قضاییه آغاز شده و این قوه با انتشار اطلاعیه ای درباره مشاغل اداری مورد نیاز خود توضیح داده است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:
ثبت نام در آزمون‌ استخدام کارکنان اداری قوه قضاییه منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور از روز شنبه مورخ 29/07/1396 تا روز شنبه مورخ 06/08/1396 می باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت منابع انسانی، بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدام کارکنان اداری قوه قضاییه در سال 1396 می‌رساند، که ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز شنبه مورخ 29/07/1396 آغاز و در روز شنبه مورخ 06/08/1396 پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

الف - شرایط عمومی استخدام
1- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران .
2- نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر.
3- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
4- داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماری‌های مسری به تشخیص پزشک قانونی یا پزشک معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران
5- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرّح درقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
6- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
7- نداشتن منع استخدامی در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح.
8- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
9-داوطلبان استخدام نباید در زمان ثبت نام از مستخدمین رسمی،ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند
- تذکر: مدارک تحصیلی پایین تر و یا بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل در آگهی استخدام و همچنین مدارک معادل،برای شرکت در آزمون و استخدام معتبر نمی باشد.
10-داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر سن سی و پنج (۳۵) سال تمام برای مدارک فوق دیپلم و کارشناسی و حداکثر سی و هشت (38) سال تمام برای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری.
تذکر: ملاک عمل برای محاسبه سن، تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان برگزاری آزمون(10/09/1396) می باشد.
11-مواد ذیل به شرط ارائه تأئیدیه های معتبر ،به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد.
الف)جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان 25درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
ب)افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر،مادر،خواهر و برادر)تا به میزان 5سال
ج)رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه،به میزان مدت حضور در جبهه
12- اشتغال قبول‌شدگان از بدو استخدام در رشته‌ شغلی پذیرفته شده و در منطقه جغرافیایی انتخابی حداقل به مدت ده سال خواهد بود ( در این مدت امکان انتقال و جابجایی وجود نداشته و تعهد محضری لازم از قبول‌شدگان اخذ خواهد شد.)

داوطلبان بومی:
نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (2/1) و بومی شهرستان با ضریب یک و چهاردهم (4/1) نمره مکتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی و صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون در مرحله معرفی برای مصاحبه محاسبه می گردد.
تذکر 1 : استخدام برای شغل و محل های دادگستری استان ها که محل خدمت آن ها در مرکز استان قرار دارد، برای تمامی داوطلبان همان استان و شهرستان های همان استان بومی استان محسوب گردیده و کلیه داوطلبان بومی اعم از بومی استان و شهرستان صرفاً از امتیاز یک و دو دهم (2/1) برخوردار خواهند شد.
- در استانهای سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی ، هرمزگان صرفاً افراد بومی حق شرکت در آزمون استخدامی را دارند و افراد غیر بومی در صورت پذیرفته شدن مراحل اداری و استخدامی نامبردگان متوقف می گردد.
داوطلبان بومی به افرادی اطلاق می‌شود که دارای یکی از شرایط مندرج در بند‌های ذیل باشند.
• شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
• داوطلب حداقل چهار(4)سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی ، دبیرستان و یا دانشگاه)را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی نموده باشد.
• همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) که شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی آنان با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.
• داوطلب یا پدر ،مادر و یا همسر وی حداقل چهار سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد. (پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است.)
- معلولین عادی به شرط دارا بودن سایرشرایط مندرج دراین دفترچه (علی‌الخصوص بند 4 شرایط عمومی استخدام) از 3%سهمیه قانونی بهره‌مند خواهند بود.

- ﺗﺬﮐﺮ ۱: ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺸﻤﻮل سهمیه ۳ درصد ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ در زﻣﺎن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ، ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز (ﻇﺮﻓﯿﺖ) آن ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ. (در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﻟﺤﺎظ ﻧﺸﺪه و اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ). ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ از ﻃﺮﯾﻖ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ. ﺳﻬﻤﯿﻪ ۳ درﺻﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺳﻪ درﺻﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.
- ﺗﺬﮐﺮ ۲: ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮم ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ اﻧﺠﺎم ﮐﺎری ﮐﻪ اﺳﺘﺨﺪام ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗاﯾﯿﺪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﭘﺰﺷﮑﯽ، از سایر مراحل استخدام محروم خواهند شد.
- افرادیکه بطور پیوسته با شوراهای حل اختلاف همکاری داشته‌اند به استناد قانون شورای حل اختلاف مصوب 10/08/94 مجلس شورای اسلامی به شرط اشتغال و دارابودن شرایط مندرج در آگهی متناسب با سابقه خدمت حداکثر از 20 امتیاز در آزمون عمومی برخوردار خواهند بود. (بابت هر یک سال سابقه خدمت، 2 امتیاز)
- حافظان قرآن دارای درجات (1 تا 5) از ده درصد امتیاز در امتحان عمومی و به همین میزان، در امتحان تخصصی یا مسابقه تخصصی یا مصاحبه تخصصی بهره مند خواهند شد.
- تذکر: حافظین محترم صرفاً مجاز به شرکت در رشته های شغلی کارشناس امور فرهنگی و کارشناس امور دینی جهت استفاده از سهمیه مقرر خواهند بود.
- تذکر: داوطلبان آزاد نباید رشته شغل هایی که مختص به بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد را انتخاب نمایند.

پ)مواد آزمون:
به هر یک از داوطلبان ، یک دفترچه سوالات عمومی و یک دفترچه سوالات اختصاصی داده خواهد شد.

مواد آزمون عمومی به شرح زیر می باشد:
1. فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه) ICDL
2. زبان و ادبیات فارسی
3. معارف اسلامی
4. زبان انگلیسی عمومی
5. هوش و توانمندیهای عمومی
سوالات تخصصی متناسب با رشته شغلی داوطلبان (به شرح جدول آتی) می باشد .
- اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان ، براساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که مقطع تحصیلی،عنوان رشته تحصیلی و گرایش رشته تحصیلی آنها به مقطع و عنوان رشته و گرایش تحصیلی ذکرشده در جدول شرایط احراز مشاغل مطابقت داشته باشد.
- به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی فناوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی ،کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره 2 ماده42 قانون مدیریت خدمات کشوری ) دواطلبان استخدام مؤظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تأئیدیه گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت های هفت گانه صادره از مراکز و مؤسسات تأئید صلاحیت شده توسط سازمان اداری استخدامی کشور را ارائه نمایند.

ت)زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه
کارت شرکت در آزمون از روزسه شنبه مورخ 07/09/1396 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ 10/09/1396 در تهران و مراکز استان¬ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضانامه درج خواهد نمود.ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه بررسی خواهد شد.

ث- مدارک مورد نیاز:
1.تکمیل تقاضانامه
2. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ1.000.000(یک میلیون) ریال بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور
3. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.
1-3- عکس 4 در 3 که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)
2-3- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
3-3- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400 در 300 پیکسل و حداقل 300  در 200 باشد.
4-3-تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
5-3- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
6-3- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
7-3- حتی الامکان عکس ، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره1- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره2- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.
تذکر مهم: باتوجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

منبع : خبرآنلاین  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه