شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,377
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,507,866
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 62
کاربران حاضر: 62
کدخبر: 14361 زمان ارسال: جمعه 27 فروردین 1400 - 19:00 تعداد بازدید: 3353
دانلود رایگان پاسخنامه تشریحی درس بازاریابی و مدیریت بازار کنکور دکتری سال 1396 + منابع پاسخگویی به سوالات

این فایل شامل پاسخنامه تشریحی درس بازاریابی و مدیریت بازار کنکور دکتری سال 1396 مجموعه مدیریت بازرگانی + منابع پاسخگویی به سوالات با قید نام کتاب و نویسنده و صفحه مربوطه می باشد. این فایل در 30  صفحه تهیه شده و به صورت پی دی اف شده می باشد. تعداد سئوالات این آزمون 20 سئوال می باشد. برای پاسخگویی به سوالات از 26 کتاب فارسی استفاده شده و برخی سوالات از چندین منبع مختلف پاسخ داده شده اند.
برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس فایل را به صورت رایگان از لینک زیر دانلود کنید.

https://modir.ir/Articles/5796.aspx
 

شما می توانید با مراجعه به بخش تستهای آمادگی آزمون دکتری لیست کامل تستهای تالیفی و کنکوری کنکور دکتری و با مراجعه به بخش جزوات ازمون دکتری سراسری لیست این جزوات را مشاهده کنید.

هر گونه تکثیر، نسخه برداری، نشر، چاپ، کپی برداری و فروش کلیه فایل ها، جزوات، آثار و محصولات این سایت بدون مجوز کتبی، با استناد به مواد 23 و 29 قانون حمایت از مولفان و مصنفان خلاف قانون، اخلاق و شرع بوده و مشمول قوانین مجازات اسلامی خواهد بود.
 
41- کدام راه کار برای کسب و کاری که در موقعیت رقابتی و جذابیت متوسط باشد، مناسب است ؟
1) توسعه - فروش
2) برداشت - حذف
3) سرمایه گذاری - رشد
4) سرمایه گذاری گزینشی - حفظ وضعیت فعلی
42- در کدام طبقه بندی راهبرد شرکت ها در بازاریابی بین الملل (EPRG)، فرهنگ کشور میزبان متفاوت از کشور میهمان درنظر گرفته می شود، اما مدیران محلی توانایی لازم را برای اتخاذ تصمیمات دارند؟
1) پلی سنتریک
2) قوم مداری
3) ناحیه گرایی
4) جهان محوری
43- کالاهایی که در بلندمدت فایده زیاد و به صورت انی رضایت مصرف کنندگان را فراهم می کنند، چه نام دارند؟
1) خوشایند
2) مطلوب
3) سودمند
4) رضایت بخش
44- در موضع یابی، شرکت ها به دنبال چه هدفی هستند؟
1) افزایش سهم بازار
2) حمله به سهم بازار رهبر بازار
3) اثرگذاری بر چگونگی درک و تصویر ذهنی مشتریان از کالا
4) تمرکز بر بخش هایی از بازار که رقبا از آن غفلت کرده اند.
45- یک شرکت تولیدکننده پرینتر و کارتریج، قیمت محصول اصلی یعنی پرینتر را کمتر از قیمت فرعی ان یعنی کارتریج، ارائه می کند. این شرکت از کدام شیوه قیمت گذاری استفاده کرده است؟
1) روانی
2) اجباری
3) سرهم
4) تبعیضی
46- «ارتقای موقعیت رقابتی» در کدام مرحله چرخه حیات محصول صورت می گیرد؟
1) تولد
2) رشد
3) بلوغ
4) افول
47- در کدام راهبرد توزیع، عناصر کانال توزیع، زیر یک چتر واحد فعالیت می کنند؟
1) بازاریابی مستقیم
2) بازاریابی افقی
3) بازاریابی عمودی
4) بازاریابی چندکانالی
48- بر اساس نقشه عدم اطمینان بازاریابی، در حالت عدم اطمنان بالا به توسعه و عرضه محصول و عدم اطمینان پایین به واکنش بازار، چه راهبردی مناسب است؟
1) توسعه بازار
2) نفوذ در بازار
3) تحقیقات اکتشافی
4) فعالیت های توسعه ای
49- کدام نوع بازاریابی صرفا بر فروش متمرکز نیست، بلکه به دنبال این است تا نشان دهد چگونه نام تجاری می تواند زندگی مصرف کننده را غنی و پربار سازد؟
1) تجربی
2) رابطه مند
3) سببی
4) اجتماعی
50- ابعاد اصلی «همنوایی با نام تجاری» کدامند؟
1) آمیختگی و وفاداری
2) وابستگی و تعلق
3) رفتاری و روانشناختی
4) شدت و پویایی
51- به تعیین قیمت مبادله ای برای یک محصول یا خدمت در موافعی که واحدهای تجاری یک شرکت اقدام به مبادله آن در داخل شعب شرکت می نمایند، چه می گویند؟
1) قیمت گذاری پیشبردی
2) قیمت گذاری خاکستری
3) قیمت گذاری انتقالی
4) دامپینگ
52- مناسب ترین راهبرد توزیع محصولات جدید برای دستیابی به کانال های موجود، کدام است؟
1) کششی
2) مویرگی
3) رانشی
4) انحصاری
53- راهبردهای الگوبرداری و انطباق برای کدام گروه مناسب است؟
1) رهبران بازار
2) گوشه نشینان بازار
3) چالشگران بازار
4) دنباله روهای بازار
54- مفهوم راهبرد تنوع چیست؟
1) محصول جدید، مشتریان فعلی
2) محصول جدید، مشتریان جدید
3) مشتریان جدید، محصول فعلی
4) مشتریان فعلی، محصول فعلی
55- در مدل مفاهیم تجاری، برجستگی برند چه نقشی دارد؟
1) ماهیت و عمل رابطه مشتری با برند را توصیف می کند
2) بیانگر عکس العمل های احساسی مشتری به برند است
3) به معنی تعداد دفعاتی است که مشتری به برند فکر می کند.
4) ویژگی های ضمنی محصول تحت پوشش برند را تشریح می کند.
56-در برخورد با مشتریانی که سودمندی کم و وفاداری زیاد دارند از چه سیاستی باید تبعیت نمود؟
1) باید به طور مشتمر میزان سرمایه گذاری روی این مشتریان را افزایش دهد.
2) عدم سرمایه گذاری و برنامه ریزی روی این مشتریان
3) دادن پیشنهادی جذاب به این مشتریان برای خرید بیشتر
4) حجم فروش به ان ها را افزایش داد و از هزینه خدمات کاست
57- هنگامی که برای مدیریت تقاضا، شرکتی به توسعه محصولات و نوآوری و ابتکار در قیمت گذاری و تولید اقدام می کند تا تقاضای کاهنده را به سطح قبلی برگرداند، از کدام نوع بازاریابی استفاده کرده است؟
1) بازاریابی مجدد
2) بازاریابی تبدیلی
3) بازاریابی توسعه ای
4) بازاریابی ابقایی
58- در فرایند ارزش آفرینی بازاریابی، مراحل ارزش آفرینی، به ترتیب، کدامند؟
1) خلق ارزش، مبادله ارزش، انتخاب ارزش
2) خلق ارزش، انتخاب ارزش، مبادله ارزش
3) انتخاب ارزش، خلق ارزش، مبادله ارزش
4) مبادله ارزش، انتخاب ارزش، خلق ارزش
59- در ارتباطات بازاریابی، منظور از استراتژی کششی چیست؟
1) ایجاد جذابیت در محصول
2) توجه بر یک بازار خاص
3) جذب کانال های تویع
4) جذب مشتریان از طریق کانال های ارتباطات بازاریابی
60- در این استراتژی از مارک تجاری فعلی برای محصول جدید در طبقه محصول فعلی استفاده می شود؟
1) تعمیم طبقه
2) تعمیم خط
3) تعمیم مارک تجاری
4) مارک گروهی

نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه