حوزه(های) تحت پوشش: بازاریابی
تاریخ برگزاری: 13 بهمن 1388
برگزار کننده: مرکز مطالعات تکنولوژی شریف
محل برگزاری: تهران
تاریخهای مهم:
مهلت ارسال اصل مقاله: 1388/9/30
اعلام نتایج داوری اصل مقاله: 1388/10/20
مهلت ثبت نام: 1388/11/10
درباره همایش
در گذشته تلقّی از تبلیغات در قالب آگهی های تجاری بود که به صورت میانبرنامه های کوتاه تلویزیونی یا رادیویی پخش میگردد. امّا به مرور زمان با گسترش فضای رقابتی و نیاز به حفظ موقعیّت سازمانها و شرکتها، این گسترهی تعریف، دستخوش تغییر گردیده و معرّفی درست خدمت یا محصول مورد نظر با هدف تشریح جایگاه، معرّفی توانمندیها و تبیین موقعیّت منحصر به فرد آن در ارائهی خدمات یا محصول به مشتریان به عنوان معیار کلان یک تبلیغ موفّق به حساب میآید.
در حوزهی بانکی کشور نیز به رغم سابقهی نسبتاً طولانی فعّالیّت، بهره گیری از روشها و الگوهای سنّتی هنوز هم بر بیشتر فعّالیّت های بازاریابی و تبلیغات سایه گسترده است. به گونهای که به اذعان کارشناسان این حوزه، عدم استفاده از تحقیقات در تبلیغات، ناآگاهی از نیازهای مشتریان شبکهی بانکی، عدم توجّه به عنصر خلّاقیّت در تبلیغات، عدم ایجاد تمایز در فعّالیّتهای تبلیغاتی، استفاده از موضوعات تکراری و یکسان، از جمله عمده ترین ضعف های تبلیغات بانکی کشور محسوب میگردد.
لذا در جهت بهره مندی از توان و تجربیّات مجموعهی بانکی و استادان دانشگاه های کشور، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با همکاری مرکز مطالعات تکنولوژی، اقدام به برگزاری اوّلین همایش تخصّصی «تبلیغات خلّاق بانکی» از سلسله همایش های مدیریت برند - به همراه گردهمایی ارزیابی دستاوردهای پژوهشی حوزه بانکی کشور در بهمنماه 1388 نموده است. همزمان با برگزاری این همایش، «توانمندیهای حوزهی دانشگاه و نیازهای شبکهی بانکی کشور» نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
این همایش با هدف تصحیح نگرش متولّیان حوزهی پولی و بانکی نسبت به تبلیغات بانکی و همچنین ایجاد تعامل جدّی بین دانشگاه و بانکهای کشور در جهت تأمین نیازهای مطالعاتی و فنّی، در تلاش است تا گامی هر چند کوچک در راستای افزایش کارآیی و ایجاد تعاملات جدید بردارد.
اهداف همایش
افزایش اثربخشی تبلیغات بانکی
شکلگیری گروه های حرفهای بازاریابی در بانک ها
ایجاد ارتباط کارآمد میان حوزهی تحقیقات و بازار در بانک ها
تقویت تحقیق و توسعهی هدفمند در حوزهی بانکی کشور
شناسایی نیازهای شبکهی بانکی کشور و هدایت توانمندی های موجود در دانشگاه ها در جهت رفع این نیازها
مخاطبین همایش
مدیران عامل بانک ها و مؤسّسات مالی و اعتباری
مدیران و کارشناسان بازاریابی و روابط عمومی بانک ها و مؤسّسات مالی و اعتباری
مسئولین و کارشناسان حوزهی تحقیقات و ارتباط با مشتریان بانک ها و مؤسّسات مالی و اعتباری
رؤسا و معاونین شعب بانک ها و مؤسّسات مالی و اعتباری
پیمانکاران ساخت و اجرای تبلیغات بانکی
محورهای همایش
دیدگاههای مختلف به فرآیند خلاقیت تبلیغاتی
خلق تصویر برای یک نام تجاری
پیادهسازی و ارزیابی یک استراتژی خلاق
تبلیغات تحوّل آفرین در بانک ها و جاذبه های تبلیغات بانکی
ابزارهای ارتباطی مؤثّر در تبلیغات بانکی
روش های مهندسی تبلیغات و بازاریابی یکپارچه در بانک ها
شاخص های اثربخشی تبلیغات بانکی
استراتژی های نوین تبلیغات و بازاریابی
اجزای پوسترهای تبلیغاتی
مراحل تولید یک تیزر تبلیغاتی تأثیرگذار
شبیه سازی در تبلیغات بانکی
تبلیغات کارآمد و الگوی مصرف
نظرات کاربران