به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، از جمله قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان این رشته، مدیریت در واحدها و بازارهای اینترنتی، شناخت و بکارگیری مفاد و قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار، تامین اطلاعات و راه اندازی بازارهای اینترنتی، شناسایی نیازهای مشتریان از طریق راه اندازی سیستم های مجازی و ارائه خدمات فروش و معرفی محصولات در شبکه های اجتماعی است.
دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغل بازرگانی، بازاریابی کسب وکار اینترنتی، مدیر برنامه ریزی و منابع انسانی بازار کسب و کار اینترنتی، مدیر خرید و فروش سازمان ها، مدیر تامین اطلاعات و ارتباطات بازارهای الکترونیکی را احراز کنند.
برخی از دروس تخصصی دوره مدیریت کسب و کار اینترنتی شامل بازاریابی اینترنتی، پژوهش های اینترنتی، جمع آوری الکترونیکی اطلاعات، مدیریت وب، فناوری های نوین ارتباطی، تحلیل سایت های بازرگانی و بازاریابی، تبلیغات اینترنتی، قوانین حقوقی و جرایم اینترنتی در تجارت الکترونیک، پروژه تخصصی کسب وکار اینترنتی و آینده نگری در تجارت الکترونیکی است.