اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی و نظرسنجی سرآمدی دیجیتال که با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حمایت سازمان فناوری اطلاعات و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها و سازمانهای مرتبط و نیز حمایت گسترده کسب و کارها و رسانه های دیجیتالی از قبیل فست کلیک، صباد و سایر سایت های مطرح برگزار گردید، 100 شرکت سرآمد دیجیتال معرفی و از شرکتهای منتخب مردمی با اعطای نشان سرآمدی دیجیتالی، تقدیر به عمل آمد. در این مراسم که سه شنبه 27 بهمن ماه در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد و با حضور و سخنرانی دکتر جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس و نیز سخنرانی اساتید محترم دانشگاه و مشاوران حوزه بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی برگزار گردید، ضمن ارائه آخرین موضوعات و تکنیک های بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی، شرکتهای منتخب از نگاه مردم بر اساس معیارهای پنج گانه وضعیت وب سایت شرکت، فعالیت درشبکه های اجتماعی، تبلیغات و اطلاع رسانی دیجیتالی، تولید و انتشار محتوای آنلاین و فروش و ارائه خدمات آنلاین، معرفی شدند. دکتر کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در این کنفرانس، با بیان اینکه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات شیوههای تعاملات اجتماعی و ارتباطات فردی را دچار تحول کرده است، گفت: علت این تحولات را باید در موضوعات، ابزارها و پوشش شبکههای پخش برنامه، شبکههای سیار و ثابت جستجو کرد. وی ادامه داد: امروزه تبلیغات دیجیتالی به بازاری بزرگ و روبه رشد تبدیل شده است و آینده درخشانی هم برای آن متصور است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به پژوهشی در خصوص بازاریابی دیجیتالی، گفت: براساس این پژوهش دیگر آن دورهای که فضای مجازی و زندگی روزمره را از یکدیگر مجزا فرض میکردیم به پایان آمده است و اکنون همه ابعاد زندگی انسانی به سمت دیجیتالی شدن میل کرده است و تبلیغات دیجیتالی نیز بخشی از فضای جدیدی است که در حال شکلگیری است. جلالی توضیح داد: راهبردهای دیجیتال، چالشهای موجود را از ایجاد کسبوکار و رشد بهرهوری تا اداره دولت، اشتغال، آموزش، بهداشت و محیطزیست، تحت پوشش قرار میدهند. نکته مهم آن است که سیاستگذاری در عرصه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات به مجموعهای از سیاستهای منسجم وابسته است. وی در ادامه یادآور شد: توسعه دیجیتال شیوهای راهبردی برای رفع چالشهای کلیدی کشور نظیر کاهش بیکاری، فقرزدایی و نابرابری است. دکتر محمد ناطق رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس نیز در حاشیه این کنفرانس ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه دیجیتالی کسب و کارها می تواند یک فرصت باشد عنوان کرد: در 2 تا 3 سال آینده، این فرصت تبدیل به یک ضرورت برای کسب و کارها خواهد شد و کسب و کارهایی که فرصت امروز را برای توسعه استراتژی دیجیتالی و بهره گیری از ابزارهای ویژه آن نادیده گرفته باشند، ضمن از دست دادن سهم بزرگ مخاطبان دیجیتالی، به چالش های بزرگی در حوزه مدیریت هزینه و رقابت با کسب و کارهای دیجیتالی بر خواهند خورد. آقای هادی اسدی رییس کمیته اجرایی کنفرانس نیز پس بیان ضرورت هایی که منجر به برگزاری این کنفراس تخصصی و نیز نطر سنجی سرآمدی دیجیتال گردید؛ توصیه کردند شرکتها، با بررسی و تحلیل جامعه مشتریان خود، به طرح ریزی برنامه های تحولی جامع دیجیتالی بپردازند تا بتوانند ضمن تعریف نقش ابزارهای دیجیتالی در توسعه کسب و کارشان، از فرصتهای بهبود ارتباطات و خدمات دیجیتالی در حوزه مشتریان نیز بهره مند شوند.
نام شما (ضروری) *
ایمیل (ضروری) * *
*