شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,891
بازدید دیروز: 17,154
بازدید کل: 152,210,301
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 57
کاربران حاضر: 57
کدخبر: 12437 زمان ارسال: چهار شنبه 09 دی 1394 - 13:50 تعداد بازدید: 1463
چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می شود

چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با هدف تدوین نظام ممیزی فناوری اطلاعات توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و همکاری انجمن انفورماتیک ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این همایش در راستای ارتقاء سطح آگاهی مدیران دولتی و خصوصی با موضوع مدیریت فناوری اطلاعات و به خدمت گرفتن آن در ارگان ها و سازمان ها، ۱۴ و ۱۵ دی ماه جاری در مرکز مطالعات و بهره وری منابع انسانی تهران برگزار می شود.

در ۳ دوره گذشته همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات مفاهیمی همچون راهبری سازمانی فناوری اطلاعات، آموزش و آگاهی کارفرمایان فناوری اطلاعات و همچنین ممیزی فناوری اطلاعات تشریح شده است و در این دوره بر موضوع سازوکارهای سنجش، پایش و کنترل در حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، تمرکز شده است و به دلیل ضرورت آشنایی تمام نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی با بحث مدیریت فناوری اطلاعات، مخاطبان این همایش همه مدیران بخش خصوصی، دولت و صاحبان صنایع و بانک ها هستند.

در این زمینه ناصرعلی سعادت رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با بیان اینکه، کشور در ابتدای راه مدیریت فناوری اطلاعات است، گفت: برخلاف ایران، درکشورهای دیگر سال هاست که استانداردهای راهبری و مدیریت ICT کاملا تبیین و اجرایی شده و سازمان نظام صنفی رایانه ای بر این امر اصرار دارد که از طریق برگزاری این همایش ها، فضایی فراهم کند تا متخصصان، مدیران و دانشجویان بتوانند با چالش های مدیریت فناوری اطلاعات و استانداردهای روز دنیا آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه اولویت سازمان نظام صنفی رایانه ای، فراهم کردن زمینه برای توسعه صنعت ICT است، گفت: برگزاری این همایش علاوه بر اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه فناوری اطلاعات کشور، باید منجر به تاثیرات مثبت اقتصادی در کسب و کار ICT شود.

رئیس چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت آشنایی کارفرمایان پروژه های حوزه ICT با مدیریت فناوری اطلاعات گفت: یکی از مشکلات بخش خصوصی ناآگاهی کارفرمایان به ویژه کارفرمایان دولتی نسبت به نیازهای خود در این صنعت است و ضرورت دارد بخش خصوصی به ارتقاء این آگاهی کمک کند. بالارفتن این آگاهی باعث می شود فرایند کاری سازمان ها درحوزه فاوا بهبود پیدا کرده و بهینه شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به ضرورت تدوین نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات از سوی بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی برای ترسیم نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات نباید منتظر دولت شده و باید پیش قدم شود؛ قطعا جلب مشارکت و حمایت دولت برای اجرای هدفمند و فراگیر این موضوع از سوی بخش خصوصی ضرورت دارد.

سعادت تدوین نظام ممیزی فناوری اطلاعات را در نهایت به عنوان یکی از خروجی های برگزاری سلسله همایش های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات عنوان کرد.

منبع : خبرگزاری مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)