شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 08 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,965
بازدید دیروز: 28,973
بازدید کل: 158,659,656
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 86
کاربران حاضر: 87
کدخبر: 11938 زمان ارسال: چهار شنبه 04 شهریور 1394 - 21:52 تعداد بازدید: 1701
جزئیات فراخوان جدید جذب استاد / مهلت دانشگاهها برای اعلام نیاز
رئیس مرکز جذب هیأت علمی گفت: فراخوان شهریورماه مرکز جذب روز جمعه ششم شهریورماه همراه با برنامه رونمایی از سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا رضوان طلب صبح امروز در نشست خبری گفت: موسسات و دانشگاه ها تا ۱۴ شهریورماه فرصت دارند نیازهای خود را در مورد اعضای هیئت علمی بر روی سامانه بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: بعد از این مدت یک فرصت محدود ۵ روزه برای بررسی نیازهای اعلام شده و تطبیق آن با مجوزهای وزارت علوم در نظر گرفته می شود. سپس از ۲۱ شهریور تا ۴ مهرماه متقاضیان فرصت دارند به سامانه مرکز جذب اعضای هیئت علمی مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: بعد از این دوره رسیدگی دانشگاه ها به این نیازها انجام می شود. این رسیدگی به نیازها در دو بخش انجام می شود، یک بخش ابتدایی و مقدماتی است که در آن تقاضاها پالایش عمومی می شود. دانشگاه ها از ۵ مهرماه به مدت ۱۰ روز پالایش عمومی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها به مدت ۳ ماه فرصت دارند که پرونده ها را کامل کنند و مراحل رسیدگی به پرونده ها را انجام دهند. ابتدا این پرونده ها در کارگروه صلاحیت علمی دانشگاه ها بررسی و سپس به دانشکده ها و گروه ها ارسال می شود و در مرحله بعد دانشکده و گروه ها افراد را که ۵ تا ۶ برابر ظرفیت معرفی شده بودند، به مصاحبه دعوت می کنند. سپس نتایج مصاحبه عمومی را برای کارگروه صلاحیت عمومی ارسال می کنند.

رضون طلب گفت: پس از انجام بررسی ها، نتایج به هیئت اجرایی جذب می رود که تمام افرادی که عضو این هیئت هستند از برترین های دانشگاه بوده و مقبولیت عمومی دارند. پرونده ها در این هیئت تایید شده و به مرکز جذب وزارت علوم ارسال می شود و مرکز جذب این پرونده ها را به صورت شکلی بررسی می کند.

رونمایی سامانه جدید جذب

حجت الاسلام رضوان طلب در ادامه از رونمایی سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: سامانه قبلی مرکز جذب، سامانه ای بود که در مقطعی فرایند جذب را پوشش می داد و متقاضیان بعد از فرایند جذب و ثبت نام نمی توانستند ادامه کار خود را از سامانه پیگیری و کسب اطلاع کنند.

وی ادامه داد: تدبیری صورت گرفت و در سامانه جدید این معضل رفع شد. در این سامانه هر فرد، هر لحظه می تواند از وضعیت پرونده خود باخبر شود و از آن با کد رهگیری که به وی ارائه می شود کسب اطلاع کند.

وی ادامه داد: همچنین رسیدگی به پرونده ها و آخرین وضعیت آنها از طریق کارشناس به متقاضی پیامک می شود.

رئیس مرکز جذب خاطرنشان کرد: این سامانه توسط یک پیمانکار تدوین شده است و دانشگاه سبزوار پشتیبانی فنی و مالی این سامانه را برعهده دارد.

وی افزود: سامانه جدید روز جمعه در تالار تشریفات آستان قدس رضوی رونمایی می شود و دانشگاه امام رضا (ع) این مراسم را پشتیبانی می کند.

حجت الاسلام رضوان طلب یادآور شد: نام سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی «نور رضوی» انتخاب شده چرا که از ابتدا تا انتهای آن با نام امام رضا (ع) عجین شده است.

وی در ادامه آماری از فعالیتهایی که در مرکز جذب در خصوص پرونده متقاضیان صورت می گیرد، ارائه داد و گفت: روزانه ۳۷ پرونده از دانشگاه های مختلف به مرکز جذب ارائه و به صورت میانگین ۲۵ رای تایید صلاحیت صادر می شود.

کاهش مدت زمان بررسی پرونده های جذب

رئیس مرکز جذب وزارت علوم در ادامه آماری از فعالیت های مرکز جذب از شهریور ۸۹ تا دی ماه ۹۲ که در دوره قبل صورت گرفته بود و از دیماه ۹۲ تا تیرماه ۹۴ ارائه کرد.

وی ادامه داد: مدت زمان بررسی پرونده ها در دوره قبل ۳۹ ماه و در دوره جدید ۱۹ ماه است.

رضوان طلب در ادامه افزود: تعداد نیروهای شاغل در مرکز جذب در دوره قبل ۱۵۰ نفر و در این دوره ۷۴ نفر بوده است.

وی به بودجه دوره قبل اشاره کرد و گفت: بودجه آن دوره ۱۰ برابر بودجه این دوره بوده است. در دوره قبل ۱۰۳۳۰ پرونده بررسی شده و در این دوره حدود ۱۲۹۵۵ پرونده بررسی شده است.

کاهش آمار پرونده های تأیید نشده جذب

وی افزود: پرونده هایی که در دوره قبل فاقد اولویت تشخیص داده شده و در مرکز جذب تایید نشده اند ۱۲۱۹ پرونده بوده و در دوره جدید ۲۵ پرونده تایید نشده است.

رئیس مرکز جذب به میانگین دوره توقف پرونده ها در مرکز جذب اشاره کرد و گفت: در دوره قبل توقف پرونده ۱۸۹ روز بوده که در این دوره میانگین توقف پرونده ها ۲۸ روز است.

وی با اشاره به پرونده هایی که ناقص بوده اند، گفت: در دوره قبل ۵۶ تا ۶۰ درصد پرونده ها ناقص بودند اما در این دوره تنها ۲۵ درصد پرونده ها ناقص بوده است.

رضوان طلب ادامه داد: در دوره قبل ۲۵ تا ۳۰ روز طول می کشید تا تاییدیه به دانشگاه ها برسد ولی در حال حاضر به صورت لحظه ای و از طریق اتوماسیون این کار اتفاق می افتد.

وی افزود: تعداد ۴۵۳۸۹ نفر در فراخوان های مرکز جذب از بهمن ۹۲ تا اردیبهشت ۹۴ ثبت نام کرده اند و تعداد افرادی که توانسته اند در این ثبت نام ها به مراحل نهایی هدایت شوند ۳۱۷۷۱ نفر بوده است.

رئیس مرکز جذب در ادامه در خصوص حواشی که درباره رئیس مرکز جذب به وجود آمده بود نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: این انتقادات و حواشی برای من تنها نیست، خیلی از مسئولین و وزارت علوم با این حواشی و انتقادات مواجه بودند و این مسئله خیلی ناصحیح و ناروا بود.

وی ادامه داد: خیلی از افرادی که این کار را انجام می دهند شاید نیتشان تخریب نباشد اما کار تخریب را انجام می دهند و به نظام صدمه می زنند و آن را مخدوش می کنند.

وی در خصوص علت اینکه چرا به وی تهمت های ناروایی را وارد کرده اند، گفت: این مسئله را قبول نمی کنم که فقط در مورد من این حواشی و مسائل وجود داشته باشد، ولی آنطور که به من گفته اند گویی در جریان حادثه ای که همه اعضا درگیر آن بودند و آن مسئله در حوزه فعالیت من نبود و من سکوت کردم، این تهمت ها را به من وارد کرده و در سایتها منتشر کردند که البته حرف های منطقی نیست و خود افرادی که این حواشی را درست کرده بودند به اشتباه بودن کار خود اقرار کردند.

منبع : خبرگزاری مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه