حوزه فناوری و اطلاعات، یکی از بخشهایی است که در سالهای اخیر بیشترین درآمدزایی و اشتغال را به خود اختصاص داده، در نتیجه شغلهای حوزه آیتی نیز در صدر توجهات قرار گرفتهاند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در روزگاری که اوضاع و شرایط اقتصادی نامناسبی بر کشورهای مختلف دنیا سایه افکنده، داشتن یک شغل مناسب و درآمدی هنگفت یکی از آرزوهای همیشگی انسانها است تا به سادگی بتوانند هزینههای زندگی خود را هموار کنند. برخی از تحلیلگران به برتری و مزیتهای شغلهای حوزه آیتی در سال 2015 میلادی پرداختهاند: عصر امروز، عصر تکنولوژی نام گرفته در نتیجه شرکتهایی که در حوزههای فناوری، اطلاعات و تکنولوژی فعالیت دارند به مهندسان حوزه آیتی و افرادی که در این رشته تحصیل کردهاند برای هموار کردن مطالبات خود نیاز دارند تا بتوانند پاسخگوی کاربرانشان بوده و در عرصه رقابت نیز به کسب درآمد بپردازند. این مشاغل میتوانند حوزه سختافزار، نرمافزار یا آیتی را پوشش دهند.
نفوذ تکنولوژی به حوزههای مختلف
در سالهای گذشته، دامنه کاری فعالان حوزه آیتی به نسبت امروز بسیار محدود بود و شاغلان این حوزه تنها در شرکتهای آیتی فعال بودند، اما امروزه دامنه کاری فعالان حوزه آیتی بسیار گسترده شده و در تمامی شرکتها، برنامههای شبکههای تلویزیونی، شرکتهای دانشبنیان و ... حضور پررنگی از فعالان حوزه آیتی دیده میشود. برای مثال، در ثبتنام بیمه سلامت آمریکا، سیستمهای اطلاعاتی به دلیل هجوم زیاد کاربران دچار اختلالات شبکهای شدند تا امر ثبتنام بیش از پیش زمانبر باشد.
درآمدهای هنگفت از یک اتاق ساده
در ابتدا و برای شروع هر کسبوکاری حداقل به یک مکان ثابت، تجهیزات، امکانات لازم و... نیاز است اما فعالان حوزه آیتی تنها با در اختیار داشتن یک سیستم رایانهای و برنامههای مورد نیازشان میتوانند درآمدهای هنگفت و بیشتری نسبت به سایر مشاغلی داشته باشند که با وجود اختصاص دادن مکان و سازمانهای بزرگ درآمد چندانی ندارند. فعالان حوزه آیتی با وجود نداشتن مدرک یا تحصیلات آکادمیک میتوانند با اشخاصی که تحصیلات آکادمیک دارند، برابری کنند. افرادی مانند زاکربرگ که تحصیلات خود را نیمهکاره رها کرده یا هکرهای نوجوان میتوانند مثالی از این موضوع باشند.
مشاغل درآمدزای حوزه آیتی در سال 2015
از حوزههای مختلف فعالیت در رشته آیتی در سال 2015 میلادی میتوان به مواردی مانند: مهندسی سختافزار، نرمافزار، گرافیک، آیتی، پشتیبانی شبکه، امنیت شبکه، کارمندان حوزه اطلاعات و ... اشاره کرد.
نقش تبلیغات در درآمدزایی بیشتر از حوزه آیتی
تبلیغات راهبردی ارتباطی است که سمت و سوی آن در راستای مصرف است و مخاطبان را بهطور ویژهای هدف قرار میدهد. در دنیای پیچیده و در عین حال پهناور فناوری اهداف خاصی مدنظر قرار داده شده تا رضایت خاطرمشتریان و کاربران تامین شود. مهمترین اهداف آنها عبارتند از: ایجاد نیاز، متقاعد کردن مخاطب به اینکه محصول
تولید شده به نیازهای واقعی او پاسخ میدهد و در نهایت قانع کردن او به خرید کالایی که قرار است وارد بازار فناوری شود.
نظرات کاربران