با تقدیراز32 دانشجو، کارآفرین، مدرس و مرکز نمونه؛ چهارمین جشنواره ملی علمی کاربردی برگزار شد
چهارمین جشنواره ملی علمی کاربردی با تقدیر از 32 دانشجو، کارآفرین، مدرس و مرکز نمونه صبح امروز با حضور رییس جهاد دانشگاهی، رییس دانشگاه علمی کاربردی و وزیر علوم سابق در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حیدرعلی شایانفر معاون پژوهشی دانشگاه و دبیر علمی این جشنواره در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: هدف اصلی جشنواره معرفی و تشویق مراکز، مدرسان، دانشجویان، مبتکران و کارافرینان برتر دانشگاه و نیز فعالان نظام علمی کاربردی کشور در زمینه انجام فعالیتهای مرتبط با فناوری، پژوهش، آموزش، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی، به روز رسانی شبکه اطلاعات علمی کاربردی کشور از طریق شرکت همه جانبه در جشنواره، نمایش و تبادل ایدهها، تفکرات و محصولات کارآفرینانه نظام علمی کاربردی کشور، هدایت استعدادها و خلاقیتها در جهت رفع نیازهای صنعت، بازار کار و فرهنگ جامعه میباشد.
وی اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان کارافرین در سال جاری 255 نفر بود که از این تعداد 6 نفر با توجه به اهداف ترویج و توسعه فرهنگ کارافرینی، فرهنگ ابتکار و شجاعت در به عمل رساندن ایدهها با استفاده از دانش و تجربه و ایجاد فضای مناسب جهت همکاری و تبادل تواناییهای کارآفرینان دانشگاه به عنوان کارآفرینان نمونه، انتخاب شدند.
دکتر شایانفر در خصوص انتخاب 16 دانشجوی نمونه در مقاطع کارشناسی و کاردانی از بین 307 شرکت کننده دانشجو، عنوان کرد: از این تعداد منتخب 5 نفر در گروه صنعت، 5 نفر در گروه کشاورزی، 3 نفر در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و 3 نفر در گروه فرهنگ و هنر برگزیده شدهاند.
معاون پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی در خصوص اهداف انتخاب مدرس نمونه، بیان کرد: ارج نهادن به خدمات بی شائبه مدرسان، شناسایی و قدردانی از مدرسان برتر نظام و بکارگیری روشهای نوین مهارت آموزی متناسب با اهداف و رسالتهای دانشگاه از جمله این اهداف است که با توجه به این اهداف 4 نفر در گروه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و گروه علوم بین رشتهای انتخاب شدند.
دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی علمی کاربردی در خاتمه با بیان اینکه در بخش انتخاب مرکز نمونه از 6 مرکز تقدیر میشود، در خصوص اهداف انتخاب مرکز نمونه، اعلام کرد: بهبود و ارتقای کیفیت آموزشهای علمی کاربردی، تشویق مراکز آموزشی به ارتقا، تضمین کیفیت و استانداردسازی در اجرای دوره های علمی کاربردی و شناساندن وضعیت مراکز به جامعه دانشگاهی و نظام آموزش علمی کاربردی از اهداف این بخش به شمار میرود.
گفتنی است در این همایش از دانشجویان، مراکز، کارآفرینان و مدرسان نمونه دانشگاه با هادای لوح و هدایایی تقدیر شد.
نظرات کاربران