ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 5,352
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,711,649
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 45
کاربران حاضر: 45
تعداد دریافت: 15
تعداد بازدید: 4698
نقش الگوی جامع تعاملی نیازسنجی آموزشی در توسعه مدیران سازمان های تولیدی
چکیده:
در سازمان های برتر آموزش های سازمانی بایستی بتواند برتری را حفظ و سطح آن را دایماً ارتقا دهد، در سازمان های برتر مدیران از طریق برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرای موثر آن نقش به سزایی در راهبری سازمان و کسب مزیت رقابتی دارند . مدیران از یک طرف بایستی مجموعه داخلی سازمان را از نظر انسانی و مجموعه تولید راهبری و از طریق دیگر قابلیت سازگاری با محیط بیرون را داشته باشند یکی از عوامل مهم و زیربنایی برای کسب مزیت رقابتی ، پایداری مداوم، برتری و سرآمدی سازمانی ، توجه علمی و عملیاتی به توسعه منابع انسانی و مخصوصاً مدیران است قسمتی از توسعه مدیران از طریق آموزش برنامه ریزی شده تحقق می یابد. در این زمینه آموزش بر مبنای نیازسنجی درست راه بالندگی را میان بر می نماید برای این که توسعه مدیران به معنای واقعی منجر به سودآوری شود بایستی آموزش های سازمانی را اثربخش نمود . اثربخشی آموزش مدیران چیزی نیست که بتوان یک دفعه و یا در پایان کار آموزش به دست آورد بلکه اثربخشی یک فرآیند مداوم است که قبل از آموزش شروع و در حین آموزش تکامل و در پایان آموزش قسمتی از آن قابل رویت و مشاهده خواهد بود . یکی از مولفه های تضمین کننده توسعه مدیران، نیازسنجی علمی، همه جانبه و واقعی است، از طریق نیازسنجی آموزشی می توان ظرفیت های بالقوه مدیران را پرورش و تعالی قابلیت آنان را زمینه ساز سرآمدی سازمان قرار داد . با توجه به نقش و اهمیت نیازسنجی در توسعه مدیران در این مقاله که حاصل تجارب نگارنده در یکی از سازمان های بزرگ صنعتی و تولیدی بوده و بر مبنای تئوری عمل تدوین شده است سعی بر آن است مفهوم نیازسنجی آموزشی مدیران، اصول و مبانی نیازسنجی تبیین و الگوی جامع تعاملی نیازسنجی آموزشی و مولفه های مربوطه ارایه و نقش آن در توسعه مدیران تبیین گردد .
کلید واژه:
آموزش، توسعه مدیران، نیازسنجی آموزشی، عملکرد، فرآیند
نویسنده(گان):
ایرج سلطانی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت آموزشی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
11
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
458 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved