شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,382
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,711,679
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 72
کاربران حاضر: 72
بررسی موانع یادگیری و موتورهای رشد دردانشگاههای ایرانی، موردکاوی: دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:
تغییر به عنوان تنها ثابت زمان ما از ویژگیهای جهان با تحولات پرشتاب امروز است. براساس نظریه ی شتاب تاریخ، که اشاره به رشد سریع تغییرات در ازنه های اخیر دارد ، علم و فناوری، علت و عامل اصلی این تغییرات هستند . دانشگاه ها نیز به عنوان مرکز تولید و نشر این دو عامل کلیدی و مزیت آفرین بر ای ملتها، در کانون توجه دولتها و سازمانهایی قرار گرفته اند که درک درستی از رقابت و توسعه دارند . از آنجائیکه در هرجامعه ای دانشگاهها محور و موتور توسعه تلقی می شود، اما بررسی های این پژوهش حاکی از آنست که نگاه به دانشگاه ، در جامعه ی ایرانی به گونه ی دیگری است . این مقاله یافته های مطالعه ای را ارایه می دهد که 9 مانع یادگیری و5 حلقه ی رشد را در دانشگاههای ایرانی، مورد بررسی قرارداده است . در این پژوهش، با یاری جستن از تجارب افراد خبره در آموزش عالی کشور ، پس از بررسی86 دانشگاه دولتی ، دانشگاه علم و صنعت ایران بعنوان دانشگاه مورد مطالعه، و دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاه مورد مقایسه، برگزیده شده اند.گامهای اجرایی این پژوهش با الگوبرداری از روش تحقیق آقای جمیزکالینز استاد دانشگاه استفورد، و با استناد به رویکرد های یادگیری ارائه شده توسط آقایان: پیتر سنگه و کیم از دانشگاه MIT طراحی شده است .
کلید واژه: یادگیری، رشد، تحول، توسعه، دانشگاه
نویسنده(گان): علینقی مشایخی، کوروش برارپور
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.