شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,455
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,683,355
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 209
کاربران حاضر: 209
بررسی تأثیر ابزارهای پیشبرد فروش بر وفاداری مشتریان بانکهای تجاری
چکیده:
پیشبرد فروش یکی از مهم ترین عناصر ارتباطات بازاریابی است که شامل فعالیتها و تکنیکهایی متفاوت با فروش شخصی، تبلیغات و روابط عمومی می باشد. بسیاری از شرکتها در طول دهه اخیر بیش از70 درصد بودجه ارتباطات بازاریابی خود را به پیشبرد فروش اختصاص داده اند.اما، با این وجود، تحقیقات دانشگاهی بسیار کمی در این زمینه انجام شده است. از سوی دیگر، "وفاداری مشتری" هم یکی از مباحث مهم و حیاتی هر سازمانی به شمار می رود، زیرا حفظ و بقای هر سازمان در گرو مشتریان آن می باشد. در این پژوهش یک فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی مورد آزمون قرار گرفته و تاثیر ابزارهای پیشبرد فروش شامل: قرعه کشی حسابها، اشانتیون، هدایا، تخفیفات، تسهیلات اعتباری، برنامه های وفاداری و نمونه های مجانی بر وفاداری مشتریان بانکها مورد بررسی قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان می دهد که از میان ابزارهای پیشبردی: اشانتیون، هدایا، تخفیفات، تسهیلات اعتباری و برنامه های وفاداری با سطح اطمینان 99 درصد بر وفاداری مشتریان بانکهای تجاری ایران تاثیر دارند. لیکن، تاثیر قرعه کشی حساب ها و نمونه های مجانی بر وفاداری به اثبات نرسید. عدم تاثیر قرعه کشی بر وفاداری مشتریان بانکهای تجاری در شمار یافته های مهم این پژوهش است. به نظر می رسد که استقبال سیستم بانکی کشور از قرعه کشی های سالانه، که هر سال با ابعاد گسترده تری ادامه پیدا می کند، لزوماً شیوه مناسبی برای افزایش وفاداری مشتریان بانکها نیست. در پایان پژوهش نیز بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاداتی به بانکهای تجاری ایران ارائه گردیده است.
کلید واژه: پیشبرد فروش، وفاداری خدمات، ترفیعات، بازاریابی بانک
نویسنده(گان): میراحمد امیرشاهی، رعنا توکلی زاده
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.