ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 13,442
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,523,720
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 124
کاربران حاضر: 125
تعداد دریافت: 21
تعداد بازدید: 4437
تبیین عوامل کلیدی موفقیت در صنعت کاشی ایران
چکیده:
طی دهه های گذشته بسیاری از صاحبنظران مدیریت سعی بر آن داشته اند تا با شناسایی عوامل کلیدی موفقیت، مدیران صنایع را در موفقیت بنگاههای خود یاری رسانند. در پژوهش حاضر از دیدگاه صاحبنظرانی استفاده شده است که معتقدند، همواره در تمامی صنایع،بخش ها و نواحی وجود دارد که مدیران صنعت می بایست جهت کسب مزیت رقابتی و بهبود جایگاه بنگاه خود نسبت به سایر رقبا، به آنها توجه ویژه نموده و عملکرد خوبی را در آن بخشها نسبت به رقبا کسب نمایند. این صاحبنظران از این عوامل و بخشها تحت عنوان عوامل کلیدی موفقیت یاد می کنند. لذا در این تحقیق هدف بر آن بوده است تا با تبیین این عوامل شرکتهای فعال در صنعت کاشی ایران را در کسب موفقیت در بازار رقابتی یاری رساند. تحقیق حاضر با استفاده از مدل Thompson & Strickland عوامل موفقیت شناسایی شده از طریق تجزیه و تحلیل ویژگیهای صنعت کاشی ایران و مطالعه تحقیقات مشابه در سایر بازارها، را به گروه عوامل مرتبط با تکنولوژی، تولید، توزیع، بازاریابی، مهارت،توانایی سازمانی، و سایر عوامل طبقه بندی گردیدند. سپس این عوامل از طریق پرسشنامه در اختیار خبرگان صنعت قرار گرفته و از آنها خواسته شد تا تاثیر هر یک از عوامل را بر یکدیگر در جهت موفقیت سازمانی در بازارهای رقابتی تعین نمایند.اطلاعات بدست آمده از این طریق، با استفاده از تکنیک DEMATEL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج ذیل کسب گردید: عوامل کیفیت تولید، ارائه خدمات به مشتریان، پاسخ سرسع به تغییرات بازار، ارزیابی سریع و صحیح بازار و تولید محصولات متنوع عوامل کلیدی موفقیت صنعت کاشی ایران شناسایی گردیدند. شرکتهایی موفق بحساب می آیند که این عوامل را در اختیار داشته و عملکرد خوبی را در این عوامل. نسبت به رقبای خود داشته باشند.همچنین عوامل تجربه و شایستگی مدیریت، تخصص نیروی کار، تکنولوژی، دسترسی به مواد اولیه مرغوب، ارزیابی سریع و صحیح بازار و بهبود فرایندها اولویت سرمایه گذاری در جهت موفقیت در این صنعت تعیین گردیدند.
کلید واژه:
موفقیت، عوامل کلیدی موفقیت، تکنیک DEMATEL
نویسنده(گان):
سیدمحمود حسینی، منیره پناهی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت استراتژیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
19
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
337 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved