شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,034
بازدید دیروز: 19,615
بازدید کل: 152,204,290
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 77
کاربران حاضر: 78
ضرورت ایجاد بازار الکترونیکی بار در حمل و نقل جاده ای کشور
چکیده:
یکی از مشکلات بزرگ صنعت حمل و نقل جاده ای بار کشور ، تردد وسایل نقلیه بدون بار در سطح جاده های کشور جهت یافتن بار مناسب می باشد که این موضوع باعث تحمیل خسارت های فراوانی ازجمله گرانی هزینه های حمل، اتلاف سوخت یارانه ای ، آلودگی محیط زیست ، استهلاک وسیله نقلیه ، استهلاک زیرساخت ها و کاهش ایمنی تردد در جاده ها به ذینفعان شده است . مدل های تخصیص بهینه بار در مباحث تحقیق در عملیات از دهه های پیش توسعه یافته است اما بدلیل عدم وجود زیر ساخت های مناسب جمع آوری بلادرنگ اطلاعات ، کاربرد آنها در ابعاد بزرگ امکان پذیر نبوده است در حالیکه با توسعه فناوری اطلاعات امروزه تلفیق این مدلها با فناوری اطلاعات به عنوان راهکار مناسب تخصیص بار در حمل ونقل کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار گرفته است . در این مقاله با نگرش استفاده از بهترین تجربه به ارایه راهکارهایی جهت رفع این مشکل پرداخته می شود . بدین منظور پس از مرور ادبیات مدل تخصیص ، مبانی الگوی بکارگیری فناوری اطلاعات در مدل های تخصیص ارایه می شوند . سپس دو نمونه موفق پیاده سازی این الگو در جهان معرفی و در نهایت وضعیت حمل و نقل جاده ای بار کشور بررسی شده ونتایج استخراج می گردد.
کلید واژه: بازار الکترونیکی بار، مدل تخصیص، حمل و نقل جاده ای، فناوری اطلاعات در حمل و نقل، سفر بدون بار
نویسنده(گان): بابک عباسی، محمدتقی عیسایی، مهرداد قطبی
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.