شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,569
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,683,469
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 70
کاربران حاضر: 70
بازاریابی اینترنتی و نقش آن در توسعه صادرات صنعت داروسازی ایران
چکیده:
در چند دهه آتی عصر مجازی به واسطه تکنولوژی ارتباطات، همانند چتری تمامی فعالیت های روزمره انسان را در هر زمان و مکانی تحت پوشش قرار خواهد داد . چراکه دانش اساس محوریت تمامی جنبه های تحول و پیشرفت قرار گرفته و فناوری اطلاعات به عنوان کاربردی ترین شکل دانش ابزاری توانمند کننده در جهت تسهیل پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بشر در آمده است . در این میان بواسطه تاثیر ی که اینترنت بر تجارت گذاشته ، آگاهی و استفاده از آن برای همه شرکتها و سازمانهایی که سعی در پاسخگویی بهنگام نیازهای مشتریانشان درجهت رقابت پذیری جهانی دارند، امری ضروری به نظر می رسد .از طرفی صنعت داروسازی زمینه های مختلف جایگاه ویژه ای در زندگی انسانها و نیز ابعاد ملی دارد . به همین دلیل توسعه آن از جنبه های مختلف قابل بررسی می باشد . این صنعت سلامت، امنیت و آزادی،.... افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و همه اقشار جامعه به نوعی با محصولات آن در تعامل می باشند.درایران صنعت داروسازی یکی از صنایع نوپا است که در سالهای اخیر رشد سریعی از نظر کمی وکیفی ،سهم بازار ،سود آوری وسرمایه گذاری داشنه و توسعه صادرات آن می تواند درآمد ارزی هنگفتی را فراهم آورد . در این تحقیق پیمایشی ضمن مطالعه بازاریابی اینترنتی صنعت داروسازی بطور خاص به بررسی تاثیر استفاده از تجارت الکترونیکی بر توسعه صادرات فرآورده های دارویی ایران پرداخته شده و با شناسایی عوامل اصلی تجارت الکترونیکی که در توسعه و موفقیت صادرات دارو نقش موتر دارند یک سری راه حل های پیشنهادی ارائه می گر دد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد استفاده از بازاریابی اینترنتی در مقایسه با روشهای سنتی بازاریابی برتری دارد و نیز تبلیغات الکترونیکی و گستردگی بازارهای الکترونیکی از نظر جلب توجه خریداران وهمچنین کاهش هزینه ها، سرعت مبادلات و دستیابی سریع به اطلاعات در استفاده از تجارت الکترونیکی از نظر جلب رضایت خریداران نسبت به روشهای سنتی صادرات موثرتر می باشد.
کلید واژه: صادرات، بازاریابی اینترنتی، تجارت الکترونیکی، صنعت داروسازی، رقابت پذیری جهانی
نویسنده(گان): علی صنایعی، عباس علوی شاد
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.