شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 24,213
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,604,261
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 86
کاربران حاضر: 86
فرآیند ریشه یابی و رفع عیوب هدفمند
چکیده:
مدیریت یک سازمان همیشه باید از تحقق کیفیت مورد انتظار در محصول جهت کسب رضایت مشتری و استفاده بهینه از منابع موجود ، اطمینان کسب نماید ، زیرا در غیر این صورت بقا در بازار رقابتی امروز و رویارویی با سایر رقبا میسر نمی گردد . این مهم با به کار بستن شیوه ها و روشهای جدید در این ارتباط امکان پذیر است ؛ در انتخاب این روشها باید بهترین و کاراترین روش برگزیده شود تا نتایج دلخواه ، سریع و در حد انتظار حاصل گردد.یکی از راهکارهایی که می تواند مدیران را در این زمینه یاری کند شناسایی و حذف عیوب محصول تولیدی می باشد که در صورت توفیق در این امر ، دو هدف استفاده بهینه از منابع و رسیدن به کیفیت مورد انتظار مشتری تحقق می یابد . به همین منظور فرآیندی طراحی گردیده که با شناخت و بررسی عیوب در محصول تولیدی آغاز و با تجزیه و تحلیل علل ایجاد عیب، کلیه عواملی که در بروز عیب موثرند را شناسایی نموده، سپس بهترین رویه را برای حذف ریشه ای عیب اتخاذ می کند.این فر آیند طوری طراحی شده است که بررسی و رفع عیوب را از مهم ترین و پرهزینه ترین عیب شروع کرده و برای رفع هر عیب نیز از سریع ترین و کم هزینه ترین راه حل بهره می گیرد ، این نحوه عملکرد باعث اثربخشی فر آیند و تحقق هر چه بیشتر و سریع تر اهداف ذکر شده می گردد.
کلید واژه: مدیریت کیفیت، محصول معیوب، ریشه یابی عیوب
نویسنده(گان): حمیدرضا دزفولیان
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه