ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 7,709
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,587,757
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 193
کاربران حاضر: 193
تعداد دریافت: 45
تعداد بازدید: 5252
داده کاوی و مدیریت ارتباط با مشتری در بانکها
چکیده:
امروزه داده کاوی مهمترین ابزار برای استفاده سودمند از منابع متنوع و فراوان داده ها محسوب می شود. داده های دقیق در حجم بسیار زیاد و قیمت ارزان توسط شرکتها و سازمانهای مختلف تولید گردیده و در بانکهای اطلاعاتی یا داده انبارها سازماندهی می شوند. داده های تبادلات تجاری، کشاورزی، ترافیک، اینترنت، جزئیات مکالمات تلفنی و دادههای پزشکی مثالهایی از چنین پایگاه داده ها می باشند . با توجه به شدت رقابتها در عرصه های اقتصادی، علمی، اجتماعی، مدیریتی و سیاسی اهمیت عامل سرعت یا دسترسی به اطلاعات توسط لایه های مختلف مدیریتی، دو چندان گردیده است. در حال حاضر، داده کاوی مهمترین فناوری جهت بهره برداری موثر و دقیق از داده های حجیم بوده و اهمیت آن روز به روز رو به فزونی است . یکی از رایج ترین کارها در داده کاوی، ساختن مدلهایی برای پیشگویی کلاس یک شئ بر اساس بعضی از ویژگیهای آن می باشد. منظور از این واژه می تواند یک مشتری، معامله، خانواده، پیام پست الکترونیکی و مانند اینها باشد . همچنین، یک شئ می تواند در رده هایی مانند : اعتبار خوب یا بد برای متقاضیان وام تقسیم شود.در این مقاله، با در نظر گرفتن خصوصیات متقاضیان وام و با استفاده از داده کاوی نسبت به اعتبار سنجی مشتریان بانک اقدام خواهد شد . با استفاده از روشهای داده کاوی مانند: رگرسیون لجستیک، شبکه های عصبی و درخت تصمیم با کمک نرم افزار SAS Enterprise Miner پرداخته شده و در پایان با مقایسه این روشها، مدل نهایی انتخاب و نسبت به پیشگویی رده مشتریان جدید بر اساس مدل نهایی اقدام خواهد شد و سپس با استفاده از درخت تصمیم گیری، نحوه ارتباط بانک با مشتریان تعیین خواهد شد.
کلید واژه:
داده کاوی، رده بندی، اعتبارسنجی مشتریان، درخت تصمیم، شبکه های عصبی، رگرسیون لجستیک
نویسنده(گان):
مهدی ابزری، عبدالرضا ناظمی، سعید عبدالمنافی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
بازاریابی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
15
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
243 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved