شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,357
بازدید دیروز: 19,615
بازدید کل: 152,197,613
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 78
کاربران حاضر: 78
سیستم اطلاعات مدیریت تدارکات در شرکتهای GC صنایع گاز و نفت (مطالعه موردی : ارایه سیستم اطلاعات منبع یابی پتروپارس (PI2S))
چکیده:
اجرای پروژه های کلان در صنایع انرژی، بازنگری در اجرای سیستم های اجرایی پروژه ها و دیدگاه پروژه ای را ضروری ساخته است. صرف نظر از استراتژی های اجرایی متفاوت برای مدیریت پروژه های کلان و زیربنایی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت های تدارک، تامین تجهیزات و مواد پروژه بخش عمده ای از هزینه کل پروژه (حدود 60 درصد) را شامل می شود . بدیهی است مجموعه تاخیرها و کاستی ها در تدارکات، تاثیر بسیار زیادی بر کل پروژه خواهد گذاشت .تدارکات پروژه بر شریان اصلی و مهم اطلاعات استوار است . سیستم مبتنی بر اطلاعات مدیریت تدارکات در اجرای پروژه توسط شرکت های پیمانکار عمومی GC صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقیماً بر کارایی و بهره وری پروژه ها موثر خواهد بود.این تاثیر از انتقال صحیح و به هنگام اطلاعات در زمینه های انتخاب پیمانکاران، زمان بندی اجرای پروژه، پشتیبانی، لجستیک، حمل و نقل و ... ناشی می شود . شرکت های پیمانکار عمومی GC صنایع، نفت و گاز برای تدارک پروژه هایشان به اطلاعاتی دقیق، صحیح و بهنگام از وضعیت پیمانکاران موجود و بالقوه خود نیازی مبرم دارند.دقت، صحت و روایی اطلاعات و سیستم اطلاعاتی منتج بر آن ، طراحی و استقرار سیستم اطلاعات منبع یابی شرط لازم برای مدیریت تدارک بهینه و بالتبع آن مدیریت پروژه موفق خواهد بود.در این مقاله به سیستم اطلاعات منبع یابی و تاثیر آن بر مدیریت تدارک پروژه در شرکت های پیمانکار عمومی پرداخته شده است. به عنوان مطالعه موردی تحت عنوان سیستم اطلاعات منبع یابی پتروپارس PI2S(سیستمی که توسط نگارندگان مقاله طراحی شد ه است) معرفی می گردد.
کلید واژه: منبع یابی، خرید، سیستم اطلاعات، مدیریت تدارکات، GC، IS
نویسنده(گان): مسعود تدین، تورج اعتماد، کاوه برومند
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.