شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,975
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,669,978
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 97
کاربران حاضر: 98
مفهوم سازی قابلیت یادگیری با رویکرد تغییر سازمانی
چکیده:
در دنیای متلاطم کنونی که تغییرات محیطی رشد روزافزونی دارند ، مدیریت سازمانها نیز شکل جدیدی به خود گرفته است . در دهه های گذشته ، پژوهشهای بسیاری در زمینه تحول سازمانی صورت گرفته است و محققین اخیراٌ توجه خاصی به تغییر مبتنی بر یادگیری نموده اند. در این مقاله به منظور مفهوم سازی قابلیت یادگیری ، مقالات و تلاشهای پیشین بررسی شده است که هر یک به نکات خاصی اشاره داشته اند و مواردی نیز از نظرشان دور مانده است . بنابر اطلاعات بدست آمده در انتها چند بعدی بودن قابلیت یادگیری نتیجه گیری شده است که می توان این ابعاد را به این صورت خلاصه نمود : تعهد مدیریت ، قابلیت های فردی ، نو آوری ، تفکر سیستمی ، کار تیمی ، مدلهای ذه نی مشترک ، مدیریت دانش . به عبارتی اگر سازمانی در این جنبه ها پرورش یابد ، قابلیت یادگیری آن بهبود یافته است .
کلید واژه: مدیریت تغییر، سازمان یادگیرنده، قابلیت یادگیری، یادگیری سازمانی
نویسنده(گان): هدی داورزنی، محمد اقدسی
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت تحول
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.