شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,106
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,504,595
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 276
کاربران حاضر: 276
یک مدل اجرایی عارضه یابی و بهبود مدیریت زنجیره تأمین در سطح بنگاه (مرور اجرا در دو پایلوت)
چکیده:
بر طبق تعریف، مدیریت زنجیره تامین را می توان یکپارچه سازی کلیه فعالیت های موجود در زنجیره تامین از طریق بهبود روابط زنجیره و با هدف دست یابی به موقعیت رقابتی قابل اتکا و مستدام در نظر گرفت. بسیاری از صاحب نظران علوم سازمان و مدیریت معتقدند که دست یابی به تعالی سازمانی و سیمای یک صنعت سرآمد بدون داشتن نگاه فراسازمانی و بصیرت کافی نسبت به مدیریت شبکه های بالادستی و پایین دستی سازمان میسور نخواهد بود. از این رو، با هدف بهبود در زنجیره تامین بنگاه، مدیریت اثربخش آن و دست یابی به ویژگی های یک زنجیره تامین مطلوب مانند ارزش آفرینی برای مشتری (به عنوان حلقه نهایی زنجیره)، چابکی، سبکباری، انعطاف پذیری، یکپارچگی، عملکرد سبز، هم سویی اهداف و منافع اجزای زنجیره و برقراری رابطه برد-برد، پایش، نظارت، عارضه یابی، بهبود و سوق دادن زنجیره تامین بنگاه به سوی سرآمدی امری اجتناب ناپذیر است. از این رو و با هدف اجرای بهبود، در مقاله حاضر به ارایه یک مدل اجرایی عارضه یابی و بهبود در سطح بنگاه و نیز مرور اجمالی اجرای آن در دو پایلوت صنعتی پرداخته شده است. مدل مذکور از سه فاز اصلی آموزش و دغدغه یابی ، شناسایی و پالایش و اولویت بندی مسایل ، و تعریف و اجرای پروژه های بهبود تشکیل شده که هر یک از سه فاز به اختصار تشریح گردیده اند.
کلید واژه: مدل اجرایی، مدیریت زنجیره تأمین، عارضه یابی، پروژه بهبود، یادگیری در عمل، حل مسئله
نویسنده(گان): محسن چشم براه
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه