ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 45,900
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,647,272
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 225
کاربران حاضر: 225
تعداد دریافت: 20
تعداد بازدید: 4388
بررسی عوامل موثر بر استقرار موفقیت آمیز تجارت الکترونیک در سازمان مدیریت صنعتی
چکیده:
تجارت به عنوان یکی از ارکان تمدن بشری، همگام با پیشرفت و تحولات ایجاد شده در جامعه، تغییر کرده و شکلی نو به خود می گیرد. در عصر حاضر با توجه به انفجار اطلاعات و استفاده روز افزون از کامپیوتر و اینترنت، تجارت الکترونیک از جایگاه خاصی برخوردار شده است. در مقاله حاضر به مورد کاوی عوامل موثر بر استقرار تجارت الکترونیک در سازمان مدیریت صنعتی به عنوان یک سازمان پیشرو در اجرای متدولوژیها و دانش علمی پرداخته شده و تلاش شده تا با جمع آوری اظهار نظر کارشناسان مربوطه که در قالب پرسشنامه ای طراحی، توزیع و جمع آوری شده نتیجه گیری مناسب حاصل شود . پرسشنامه مذکور تحت عنوان شش عامل اصلی دسته بندی شده است و نتایج تجزیه و تحلیل آن نشان می دهد که این سازمان با وجود پیچیدگیهایی که جهت استقرار تجارت الکترونیک در یک سازمان خدماتی وجود دارد، از نظر عوامل فنی و تکنولوژیک که یکی از اساسی ترین زیرساختهای لازم برای استقرار تجارت الکترونیک می باشد، در سطح مناسبی برای شروع به استقرار این نوع از تجارت قرار دارد . از نظر سایر عوامل درونی نیز سازمان مدیریت صنعتی در موقعیت نسبتاً مناسبی برای استقرار تجارت الکترونیک قرار گرفته است اما از نظر عوامل بیرونی(عواملی که سازمان مدیریت صنعتی کنترل مستقیمی بر روی آنها ندارد) شرایط برای استقرار تجارت الکترونیک به حد کافی مهیا نمی باشد. البته با وجود کاستیهای مذکور نیز می توان نسبت به استقرارتجارت الکترونیک اقدام نمود و با تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف گامی بلند به سوی کسب یک مزیت رقابتی در دنیای به شدت رقابتی امروز برداشت.
کلید واژه:
تجارت الکترونیک، کسب و کار الکترونیک، استقرار تجارت الکترونیک
نویسنده(گان):
لیلا رشیدی، فاطمه حسن زاده مقیمی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تجارت الکترونیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
14
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
227 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved