شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,609
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,523,887
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 75
کاربران حاضر: 75
طرح استراتژی رقابتی در سازمانهای بازار راهبر
چکیده:
چگونگی رسیدن به مزیت رقابتی پایدار، از مباحث چالش برانگیز در زمینه مدیریت استراتژیک است. صاحب نظران در پی پاسخ به این سوال، تحلیل و بررسی های بسیاری انجام داده اند. نتیجه تحقیق ها، پایه های استراتژی بازار راهبر را شکل داد. فلسفه این نوع استراتژی بر این قرار دارد که مشتری و بازار باید در هسته استراتژی کسب و کار واقع شود. در این میان سازمان های بازار راهبر، که با تأکید بر قابلیت های متمایزشان، خلق ارزش برای مشتری می نمایند، به خوبی این نوع استراتژی را سرلوحه کار خویش قرار داده اند. در طی این مقاله استراتژی بازار راهبر تبیین شده است. از آنجا که قابلیت های متمایز نیز، نقش کلیدی در تدوین این نوع استراتژی دارند، قابلیت یادگیری بازار، که مبنای استراتژی رقابتی است، به عنوان قابلیت متمایز سازمان های بازار راهبر در نظر گرفته شده است. این نوع قابلیت با تلفیق نظریه مبتنی بر منابع و سازمان های بازار راهبر، استخراج گردیده که در مقاله حاضر مورد بررسی قرار گرفته است. پایه های دو نظریه مبتنی بر منابع و سازمان های بازار راهبر، بر مزیت رقابتی پایدار قرار گرفته است. در طی این تحقیقات، فرآیند شکل گیری این نوع قابلیت نیز تشریح گردیده است.
کلید واژه: نظریه مبتنی بر منابع، سازمانهای بازار رهبر، قابلیت یادگیری بازار، مزیت رقابتی پایدار
نویسنده(گان): نرجس ناصربخت، امیر البدوی
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه