شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,131
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,508,620
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 165
کاربران حاضر: 165
بکارگیری روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) برای اولویت بندی مشتریان در نظام بانکی
چکیده:
از جمله موضوعات مهم در زمینه بازاریابی، بازاریابی رابطه مند است. بازاریابی رابطه مند به ایجاد روابط بلندمدت و متقابل با افراد و سازمانها و گروههای ذینفع اشاره می کند و اساس آن برقراری ارتباطات مطلوب و موثر با مشتری به منظور حفظ ونگهداری مشتری است. بازاریابی رابطه مند به دنبال مشتری مداری وکسب رضایت مندی و وفاداری مشتریان نسبت به سازمان است.زیرا مشتریان منبع اصلی درآمد ومنفعت سازمانی هستند.از طرفی تعداد زیاد مراجعه کنندگان سازمانی از یک سو واز طرف دیگر محدودیت منابع سازمان ، سازمانها را وادار می کند تا اقدام به اولویت بندی مشتریان نمایند.تا خدمات خود را متناسب با اولویت دسته های مشتریان ارائه داده وحداکثر ارزش افزوده را از برقراری رابطه با مشتری کسب نمایند. در این مقاله به دو مدل مفهومی اولویت بندی مشتریان وفرایند اولویت بندی مشتریان که با استفاده از فن AHP در یکی از بانکهای دولتی کشور انجام شده است اشاره می شود.
کلید واژه: بازاریابی رابطه مند، مشتری مداری، رتبه بندی، هرم مشتری، AHP
نویسنده(گان): عزت اله اصغری زاده، علی رمضانی
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: تصمیم گیری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه