شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,087
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,249,577
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 21
کاربران حاضر: 22
پیاده سازی دولت الکترونیک در استان خراسان شمالی
چکیده:
در شروع هزاره سوم، فناوری اطلاعات به عنوان عمده ترین محور تحول و توسعه در جهان منظور شده و دستاوردهای ناشی از آن نیز به گونه ای با زندگی مردم عجین گردیده است که رویگردانی و بی توجهی به آن ، اختلالی عظیم را در جامعه بوجود می آورد . در این راستا وجود برنامه های راهبردی توسعه فناوری اطلاعات به منظور شناسایی ، انتقال، جذب ، بومی سازی و همگامی و هم راستایی با جهان دانش در هر منطقه و استان هر کشوری می تواند زمینه حضور تدریجی ، منطقی ، علمی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی این پدیده ارزشمند را فراهم نماید که در حال حاضر معیار سنجش آمادگی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت ارائه اطلاعات و خدمات به شهروندان ، بخش های اقتصادی ، کارمندان دولت و سایر قسمت های دولتی و تحت عنوان دولت الکترونیک در هر منطقه می باشد .دولت الکترونیک مزایای مهمی برای شهروندان ، مشاغل و دولت ها در سرتاسر جهان بوجود آورده است ، اگرچه این فناوری هنوز دوره نوجوانی خود را طی می کند ولی قابلیت های انعطاف پذیر اینترنت شامل پتانسیل بالای آن برای کاستن فوق العاده هزینه ها ، افزایش سود ، گسترش موارد قابل دسترس و از بین بردن فاصله ها است . دولت الکترونیک در حقیقت روش کلیدی برای دستیابی به بسیاری از اهداف مذکور است و دولت الکترونیک چیزی نیست جز سرعت دادن و کیفیت بخشیدن به خدمات رسانی مردم و کسب و کارهای کشور جهت ارتقا سطح تحرک اقتصادی و رفاه اجتماعی .ما در این مقاله به تعریف دولت الکترونیک ، هدف از پیاده سازی دولت الکترونیک را با توجه به کارکرد های مختلفش بیان کرده ایم . در ادامه با ذکر مزایای دولت الکترونیک ، به ارزیابی میزان آمادگی و وجوه مختلف اجرای دولت الکترونیک در استان خراسان شمالی می پردازیم و در نهایت مراحل طراحی و پیاده سازی دولت الکترونیک در استان خراسان شمالی را ارائه خواهیم کرد .
کلید واژه: دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهر الکترونیک، آمادگی برای دولت الکترونیک، شکاف دیجیتالی، جامعه دانایی محور
نویسنده(گان): محمد باقر رستمی، علی رجب زاده
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.