ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 50,092
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,651,464
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 82
تعداد دریافت: 8
تعداد بازدید: 2110
شناسائی عوامل کلیدی دربکارگیری موثر برنامه های شش سیگما درسازمانهای مختلف
چکیده:
آنچه که سازمانهای امروزی در جستجوی آنند، چگونگی انتخاب بهترین راهبرد برای سازمان خود ودر پی آن چگونگی اجرای صحیح و درست آن می باشد . از مهمترین وظایف مدیران ارشد سازمانها، تصمیم گیری است . این افراد با درکی که از وضعیت حال دارند ودور نمایی که از آینده بر اساس قضاوتهای شهودی خود کسب نموده اند، اهداف استراتژیک سازمانها را تعیین نموده وچگونگی کسب این اهداف را مشخص می نمایند . لذا در این تحقیق سعی شده تا با جمع آوری دیدگاههای مختلف ودسته بندی ومقایسه این اطلاعات به نتایجی دست یافته شود تا مدیریت ارشد سازمانها بتوانند با کمک از این دستاوردها تصمیمات صحیحتر وموثرتری بگیرند. درابتدا به مفاهیم، تعاریف و اصول شش سیگما به طور مختصر اشاره شده است. سپس، به شرح عواملی که در بکارگیری برنامه های شش سیگما موثر هستند ، پرداخت گردیده . این عوامل مشتمل بر 11 عنصر بوده که بطور جداگانه در سازمانهای بزرگ چند ملیتی، کوچک و متوسط و خدماتی رتبه بندی شده اند. در ادامه، محقق بر مبنای دیدگاه تطبیقی، نتایج حاصل از هر یک از سازمانهای مختلف را با یکدیگرمقایسه نموده و در نتیجه این مقایسه 3 عامل مهم وکلیدی که از اهمیت یکسانی در سازمانهای مذکور برخوردار بودند، شناسایی گردید. به عبارت دیگر، این سه عامل، عناصری هستند که مدیریت هر نوع سازمانی می بایست در اجرای موفق برنامه های شش سیگما مدنظرقراردهد. از آنجائیکه اجرای برنامه های شش سیگما در شرکتهای ایرانی بطور گسترده مورد استقبال قرار گرفته وتجربه ها نشان داده که بکارگیری برنامه های شش سیگما برای فرهنگ صنعتی ایران بسیار موثر می باشد، لذاتوجه عمیق تر ودرعین حال جامع تر نیز به آن احساس می گردد. بنابراین نتایج این تحقیق، مدیران ایرانی را قادر خواهد ساخت تا بتوانند با توجه به امکانات ومحدودیتهای سازمانی خود تصمیمات بهتر وآگاهانه تری در زمینه چگونگی اجرای موثر برنامه های شش سیگما اتخاذ نمایند.
کلید واژه:
شش سیگما، سازمانهای کوچک و متوسط، سازمانهای خدماتی
نویسنده(گان):
ابوالفضل کزازی، داود ساروخانی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تولید
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
12
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
222 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved