ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 30,991
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,632,363
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 59
کاربران حاضر: 59
تعداد دریافت: 32
تعداد بازدید: 6291
بررسی و ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی برگزار شده در شرکت ملی فولاد ایران
چکیده:
پروژه ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی و بهسازی با هدف بررسی و ارزیابی آموزشهای سازمانی برگزار شده در شرکت ملی فولاد ایران انجام گرفته است. در این طرح پژوهشی مجموعاً 87 نفر از کارکنان شرکت شامل (21مدیر و 66 کارشناسی) به عنوان نمونه های تحقیق حضور داشته اند. که نظرات آنان از طریق دو پرسشنامه جداگانه جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این طرح مجموعاً 12 سؤال پژوهشی مطرح شده است. این سؤالات در سه دسته سؤالات مربوط به میزان اثربخشی آموزشی و عوامل مربوط به آن(افزایش دانش شغلی، بهبود نگرش شغلی و افزایش مهارتهای شغلی)، سؤالات مربوط به متغیرهای تعدیل کننده (سمت نمونه های تحقیق، سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و سابقه خدمت در شرکت) و سؤالات مربوط به نقاط قوت و ضعف برنامه های آموزشی و پیشنهادات برای افزایش اثربخشی برنامه های آموزشی شرکت طبقه بندی شده اند.نتایج تحقیق نشان داده است گر چه دوره های آموزشی برگزار شده از اثربخشی کامل و مطلوب برخوردار نبوده است ولی با توجه به محاسبات آماری انجام شده می توان ادعا نمود که اثربخشی آموزشهای سازمانی شرکت ملی فولاد بطور معنی دار از میانگین فرضی ( 60 درصد حداکثر امتیاز اثربخشی) بالاتر بوده است. از نظر متغیرهای تعدیل کننده نیز مشاهده شده است که بین نظرات نمونه های تحقیق به تفکیک سمت سازمانی(مدیر کارشناس) و میزان تحصیلات نسبت به اثربخشی برنامه های آموزشی برگزار شده تفاوت معنی دار وجود داشته ولی به تفکیک متغیرهای رشتة تحصیلی و سابقه خدمت در شرکت، تفاوت معنی دار وجود ندارد. همچنین نمونه های تحقیق به برخی از مهمترین نقاط قوت و ضعف برنامه های آموزشی شرکت ملی فولاد اشاره نموده اند. داده های جمع آوری شده این طرح با استفاده از شاخص های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و براساس نتایج بدست آمده به پاسخگویی سؤالات پژوهشی طرح پرداخته شده است. بر همین اساس ضمن بیان ویژگی های توصیفی آموزشهای سازمانی برگزار شده، مهمترین نقاط قوت و ضعف برنامه های آموزشی در ابعاد ششگانه زمینه و محیط آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، امکانات و تجهیزات آموزشی، اجرا و مدیریت آموزشی، ارزشیابی آموزش و کاربرد و استفاده از آموخته ها، شناسایی و اعلام شده است. همچنین براساس یافته های تحقیق مجموعاً 42 پیشنهاد علمی برای افزایش اثربخشی آموزشهای سازمانی شرکت ملی فولاد و 3 پیشنهاد برای اجرای طرحهای پژوهشی بعدی ارائه گردیده است.
کلید واژه:
ارزیابی، آموزش، بهسازی، اثربخشی
نویسنده(گان):
سیداحمد بزاز جزایری
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت آموزشی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
19
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
320 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved