ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 25,952
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,606,000
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 106
کاربران حاضر: 106
تعداد دریافت: 20
تعداد بازدید: 4487
مدل اندازه گیری و گزارش دهی سرمایه فکری سازمانها
چکیده:
با وقوع انقلاب تکنولوژی اطلاعات، جامعه اطلاعاتی و شبکه ای و نیز رشد وتوسعه سریع تکنولوژی برتر، الگوی رشد اقتصاد جهانی تغییر اساسی کرده است . درنتیجه آن، دانش به عنوان مهمترین سرمایه جایگزین سرمایه های مالی وفیزیکی دراقتصادجهانی امروز شده است . در یک سازمان دانش محور ، روشهای سنتی حسابداری ،که مبتنی بر دارائی های ملموس سازمان هستند، برای ارزش گذاری سرمایه فکری ،که بزرگترین وارزشمندترین دارائی ناملموس سازمانها است ، ناکافی هستند . رشته نوظهور سرمایه فکری یک حوزه تحقیقاتی جدید برای محققان ودست اندرکاران سازمانی است که بر ایجاد مکانیزم های اندازه گیری جدید برای گزارش دهی متغیرهای ناملموس مهم ، مثل سرمایه انسانی ، رضایت مشتری و نوآوری تمرکز دارد . در این مقاله سعی شده است ابتدا اهمیت و ضرورت ، مفهوم سرمایه فکری و سیرتکاملی رشته موردبحث قرارگیرد، سپس به مفهوم سازی های سرمایه فکری ،اندازه گیری وگزارش دهی آن در سازمانها پرداخته شود.
کلید واژه:
سرمایه فکری، سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری، سرمایه رابطه ای
نویسنده(گان):
بهروز قلیچ لی، داریوش غلامزاده، محسن ایمانی پور
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
17
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
261 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved