شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 07 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 38,811
بازدید دیروز: 34,389
بازدید کل: 160,540,157
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 1023
کاربران حاضر: 1023
تواناسازهای تجاری سازی در سازمانهای تحقیقاتی
چکیده:
مأموریت سازمانهای تحقیقاتی در جهت تحقیقات بنیادی، کاربردی، توسعه ای، و حتی پشتیبانی فنی و اجرای پروژه هاست. اما این یافته ها و نتایج تحقیقاتی تا هنگامی که در عرصه عمل استقرار نیابند و عواید آنها نصیب جامعه نشود نمی توانند منشاء رفاه عمومی و ثروت انسانها باشند.بنابراین سازمانهای تحقیقاتی به منظور انجام رسالت خود بطور کامل باید یافته ها و نتایج تحقیقاتی خود را تجاری نماید. در این راستا سازمانها تحقیقاتی نیازمند برخی ویژگیهای خاص و دارائیهای مکمل می باشند که آنها را قادر به تجاری سازی موفق یافت ههای تحقیقاتی نماید. در این مقاله تلاش شده تا با بررسی ادبیات در حوزة توان اسازهای سازمانی و الگوبرداری از مدلهای چابکی سازمانی و رویکرد توانمندیها و شایستگهای سازمانی به ارائه مدلی از تواناسازهای سازمانهای تحقیقاتی در راستای تجاری سازی موفق یافته های تحقیقاتی بپردازیم.
کلید واژه: سازمانهای تحقیقاتی، تجاری سازی یافته های تحقیقاتی، تواناسازهای سازمانی، توانمندیها، شایستگیها
نویسنده(گان): رضا بندریان
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.