ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 25,731
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,605,779
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 79
کاربران حاضر: 80
تعداد دریافت: 10
تعداد بازدید: 2081
تجاری سازی و ارزیابی پتانسیل تجاری : رویکردها
چکیده:
مأموریت سازمانهای تحقیقاتی در جهت تحقیقات بنیادی، کاربردی، توسعه ای، و حتی پشتیبانی فنی و اجرای پروژه هاست. اما این یافته ها و نتایج تحقیقاتی تا هنگامی که در عرصه عمل استقرار نیابند و عواید آنها نصیب جامعه نشود نمی توانند منشاء رفاه عمومی و ثروت انسانها باشند.تجاری سازی یافته ها و نتایج تحقیقاتی از ایجاد مرداب فناوری در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی جلوگیری کرده و بنیه فناوری صنایع و شرکت ها و توان رقابت پذیری آنها را در بازارهای جهانی افزایش می دهد. همچنین از طریق تجاری سازی فناوری ها، هزینه های توسعه آنها جبران شده و امکان سرمایه گذاری در فناوریهای بهتر و پیشرفته تر برای موسسات عرضه کننده فناوری به وجود می آید.در این مقاله ابتدا به تشریح رویکردهای مختلف موجود برای تجاری سازی یافته های تحقیقاتی می پردازیم و در ادامه مروری بر آخرین متدهای ارزیابی پتانسیل تجاری یافته های تحقیقاتی خواهیم داشت.
کلید واژه:
نتایج تحقیقات، تجاری سازی یافته های تحقیقاتی، رویکردها، مراحل تجاری سازی، ارزیابی پتانسیل تجاری
نویسنده(گان):
رضا بندریان
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
16
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
165 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved