ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 14,341
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,524,619
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 144
کاربران حاضر: 146
تعداد دریافت: 32
تعداد بازدید: 4675
بررسی تأثیر مدیریت دانش بر سازمان یادگیرنده
چکیده:
در آغاز هزاره سوم نسل جدیدی از سازمان یادگیرنده پا به عرصه وجود نهاده اند. این سازمانها ابزارهای جدیدی را برای یادگیری به کار گرفته اند و از ابزارهای نسل پیشین خود نیز با کارایی بهره جسته اند . سازمانهای یادگیرنده جدید در دنیای رقابتی امکان توفیق بسیار داشته و قادرند به خوبی ماموریتهای خود را محقق سازند.یکی از ابزارهای کارآمد به منظور انتقال وسهیم دانش در سازمان یادگیرنده ؛ مدیریت دانش می باشد. دیوید شیرم مدیریت دانش را این گونه تعریف می کند: مدیریت آشکار و نظام مند "دانش اساسی" و فرایند های خلق، جمع آوری، سازماندهی، پخش و استفاده و بهره برداری مرتبط با آن است که مستلزم انتقال دانش شخصی به دانش شرکت است که بتواند به طور گسترده در سرتاسر سازمان به اشتراک گذاشته شده و احتمالاًبه کار برده شود. در مقاله حاضر تلاش می گردد تا تاثیر مدیریت دانش بر سازمان یادگیرنده مورد بررسی قرارگیرد. بدین منظور ابتدا مدیریت دانش تعریف شده، دلایل گرایش سازمانها به مدیریت دانش بیان گردیده؛ و در پایان مطرح می گردد که چگونه مدیریت دانش به سازمان یادگیرنده منجر می شود.
کلید واژه:
سازمان یادگیرنده، یادگیری سازمانی، مدیریت دانش، یادگیری عملی، عناصر مدیریت دانش
نویسنده(گان):
رضا ابراهیم زاده
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت دانش
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
16
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
245 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved