ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 14,060
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,524,338
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 117
کاربران حاضر: 117
تعداد دریافت: 18
تعداد بازدید: 3357
تدوین برنامه راهبردی خدمات پس از فروش با استفاده از روش طراحی اصولی
چکیده:
تدوین راهبردهای سازمانی از جمله عوامل اصلی فرآیند مدیریت راهبردی است. مدیران به منظور کسب اطمینان از هدایت منابع در مسیر مناسب ناگزیر از داشتن برنامه ای هستند که مبتنی بر راهبرد های مستخرجه تنظیم شده باشد. ارایه یک برنامه راهبردی به مثابه طراحی آن برنامه است، در این فرآیند مدیر مسئولیت طراحی را بر عهده دارد. تناظر بین موضوع طراحی و ارایه برنامه راهبردی، می تواند برای مدیران این نوید را داشته باشد که با استفاده از رو شهای طراحی منسجم، برنامه مناس بتری را ارائه نمایند. درمیان روش های طراحی، روش طراحی اصولی دارای تناسب بیشتری با موضوع برنامه ریزی راهبردی است. دراین روش که توسط گروه طراحی اصولی در دانشکده مکانیک دانشگاه MIT ارایه شده است، طراحی به صورت تابعی بین دو فضای کارکردی و فیزیکی تعریف می شود. برای این منظور نیازهای کارکردی در فضای کارکردی تعریف می شوند و با پارامترهای طراحی در فضای فیزیکی مرتبط می گردند.در مطالعه حاضر تلاش می شود، روشی برای برنامه ریزی راهبردی ارایه شود که از مبانی نظری روش طراحی اصولی استفاده می نماید.در این روش ضمن تعریف سلسله مراتب اهداف و سلسله مراتب اقدامات راهبردی، رابطه بین این دو ساختار حسب ارتباطات بین فضای اهداف (فضای کارکردی) و فضای راهبردها (فضای فیزیکی) تعریف می شوند. برای نمایش این ارتباطات از مفهوم ماتریس رابطه طراحی استفاده می شود. در نهایت از روش پیشنهادی که برنامه ریزی راهبردی سلسله مراتبی نامیده می شود، برای تدوین برنامه راهبردی یک شرکت فعال در ارایه خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی استفاده خواهد شد.
کلید واژه:
برنامه ریزی راهبردی سلسله مراتبی، طراحی اصولی، ماتریس رابطه طراحی، خدمات پس از فروش
نویسنده(گان):
محسن اکبرپور شیرازی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت استراتژیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
8
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
259 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved