شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 34,755
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,636,127
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 48
کاربران حاضر: 49
مدیریت مورد: نقش سیستمهای پشتیبان تصمیم گیری در ارائه اثربخش ترین راهکار درمانی در محیط کلینیکی
چکیده:
مدیریت مورد نیازمند دسترسی سریع به داده های بیمارانی است که در محل های گوناگون توسط سیستم های اطلاعاتی درمانی و عملیاتی مختلف، جمع آوری و نگهداری می شوند و مدیرانِ مورد با توجه به اهمیت اتخاذ تصمیم در مورد ارائه اثربخش ترین راهکار درمانی برای بیمار، به این داده ها نیاز دارند . اصولاً در محیط کلینیک ها و درمانگاه ها دو نوع تصمیم گیری دیده می شود ؛ تصمیم گیری تجاری و سیستم های پشتیبان این نوع تصمیم گیری برای حمایت از تصمیم های استراتژیک، اجرایی، تحلیل های مالی، مدیریت کیفیت و ... در یکسو و در سوی دیگر تصمیم گیری کلینیکی و سیستم های پشتیبان این نوع تصمیم گیری برای حمایت از تصمیم های اورژانسی، نوع درمان پیشنهادی، نوع تجویز دارویی و ... هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ هدفی که دنبال می کنند، متفاوت می باشند. هدف این مقاله ارائه مدلی می باشد که بتواند از اطلاعات موجود در سیستم های پشتیبان تصمیم هر یک از این دو نوع تصمیم گیری برای بهره گیری در ارائه اقتصادی ترین و اثربخش ترین راهکار درمانی به منظور مدیریت مورد کلینیکی، بهرة کامل را ببرد و مدیریت مورد بعنوان راهکاری نوین و عملی برای بسیاری از کلینیک ها و درمانگاه ها معرفی می گردد تا بتواند هم برای بیمار بعنوان مورد کلینیکی و هم برای پزشکان و صاحبان سرمایه گذاری و مدیران درمانی کشور، صرفه جویی های زمانی و ریالی به همراه داشته باشد.
کلید واژه: مدیریت مورد، حلقه بسته تصمیم، انباره داده، تصمیم گیری، سیستم پشتیبان تصمیم
نویسنده(گان): رضا سرخوش، فروغ کریمی
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: تجزیه و تحلیل سیستمها و MIS
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.