ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 23,179
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,624,551
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 629
کاربران حاضر: 629
تعداد دریافت: 39
تعداد بازدید: 7393
تئوری بازی و بازار برق
چکیده:
در سالهای اخیر، بسیاری از کشورها در اقصی نقاط جهان به خصوصی سازی و تجدید ساختار در صنعت برق روی آورده اند. هدف از این فعالیتها، ایجاد یک محیط رقابتی برای دادوستد برق و در آخر افزایش رفاه اجتماعی، پایین آمدن قیمت برق و... بوده است. به این ترتیب برای فروش برق بازارهایی ترتیب داده شده است که در آن تولیدکنندگان با هم به رقابت می پردازند. این رقابت در قالب یک بازی است که بازیکنان آن تولیدکنندگان برق می باشند. در بازارهای برق بوجود آمده، از آنجا که تعداد تولیدکنندگان محدود می باشد، رقابت کامل برقرار نمی شود و حتی در بعضی حالات بعضی از تولیدکنندگان بزرگ، بازار را در راستای اهداف خود سوق میدهند. لذا رقابت بصورت ناقص خواهد بود و براساس سطح رقابت، مدل بازار متفاوت می گردد. همچنین ساختار شبکه برق و محدودیتهای آن، یکی دیگر از عوامل در ایجاد رقابت ناقص می باشد. در این مقاله مفاهیم اصلی تئوری بازی (مدل راهبردی آن) بیان گردیده است و در ادامه سه مدل بازار برق رقابت ناقص که اساس آنها نیز بازی می باشد، معرفی گردیده اند.
کلید واژه:
تئوری بازی، مدل راهبردی، رقابت، نقطه تعادل NASH، مدل بازار
نویسنده(گان):
سودابه سلیمانی، علیرضا شیرانی، علیمحمد رنجبر
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تحقیق در عملیات
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
9
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
152 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved